Gaming

Wauw, mijn laatste berichtje kwam meer dan een maand geleden online. Mijn blog heeft eventjes op zijn gat gelegen, blijkbaar. Gebrek aan inspiratie? Tijd? Zin? Waarschijnlijk wel een beetje van alles wat. Het was pas toen ik het berichtje van de jongeheer T. Pannenkoek las, dat ik doorhad hoe lang het geleden was dat ik nog iets online zwierde…

Hier dus waar ik ondertussen mee bezig ben geweest:

Tijdens de krokusvakantie heb ik onze bureauruimte een klein beetje onder handen genomen. Hoewel het nog niet volledig spic en span is, is er al een pak meer bewegingsruimte en heb ik niet meer het gevoel in Harry Potter zijn bezemkast te zitten…

De maandag na de vakantie was ook de deadline voor W.O. Spannend allemaal, maar tot nu toe hebben we hier nog geen feedback over gekregen…

Maar waar het meeste van mijn vrije tijd naartoe is gegaan de voorbije maand, kon je in de titel van dit berichtje al lezen. Net als Dawn speelde ik voor Kleine Man geboren was, World of Warcraft, een MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) zoals ze dat noemen. Een enorm verslavend spel waar ik zeker enkele erg toffe mensen heb leren kennen. Maar daarvoor al was er mijn eerste online game-liefde: Eternal Lands. Toegegeven, de graphics trekken in de verste verte niet op wat WoW biedt, maar het grote voordeel van dit spel is dat het volledig gratis te spelen is. Aangezien ik hiermee begon in mijn middelbare school-tijd, kwam dat dus perfect uit! En ook nu biedt dat weer voordelen; doordat mijn “speeltijd” beperkt is tot middagdutjes en after bedtime van Kleine Man, vind ik het erg moeilijk om geld uit te geven aan game time voor WoW. Liever hou ik die €20 per maand voor iets leukers.

Hoewel dit maar een kleine update was, wil ik hem toch plaatsen. Ik heb mijn blog (alweer) te lang verwaarloosd en ik zou het jammer vinden om dit aan mijn lange lijst van “tried and failed” toe te voegen. Zeker omdat ik 1) het bloggen zelf erg leuk vind om te doen en 2) de mensen die ik hier heb leren kennen, ben beginnen waarderen (6! werkwoorden na elkaar, dames en heren) en de interactie na een tijdje toch begin te missen 🙂

15 gedachten over “Gaming”

  1. Zo af en toe schiet het bloggen er bij mij ook in; dan heb je geen inspiratie of ben je met andere dingen bezig. Gamen is een zeer legitieme afleiding, hahaha. De verslavingsfactor van games ken ik ook ja. ‘Gelukkig’ speel ik van die spellen die je kunt uitspelen, of van die games die je een paar weken intensief speelt en die je daarna even de neus uit komen. 😛 Denk aan Hearthstone of Fable.

    Geliked door 1 persoon

    1. Oh ja, hearthstone heb ik ook nog ff gespeeld (lijkt op Magic, het kaartspel).
      Het leven zit vol afleidingen en dan is het inderdaad zaak om uit te zoeken waar op dat moment jouw interesse naar uitgaat 🙂
      Xx

      Geliked door 1 persoon

      1. Dus, potje tegen elkaar? Hahahahaha! Heb Hearthstone vandeweek weer eens gedownload, blijk ik opnieuw te moeten beginnen omdat ik een jaar niet gespeeld heb. Frustratie, want ik had al zoveel kaarten, haha.
        Magic ken ik dan weer niet.

        Afleidingen zijn ook toegestaan. Men leert en ontdekt het meeste op dwaaltochten, nietwaar? 🙂

        Geliked door 1 persoon

  2. Tip? Je kunt op wordpress inplannen, kies een moment in de week uit dat je meestal even niets doet of de tijd hebt, en schrijf wat stukken vooruit, en zet ze op inplannen, op een andere datum, ook al ben je dan zelf druk, toch komt het dan online, het is even wat werk, dat geef ik toe, maar dan zorg je er wel voor dat er met regelmaat wat komt.

    Ik heb het een maand gedaan, met elke dag ook nog een vaste thema, dat doe ik nu niet. Maar ik gebruik het inplannen nog wel, ik zit eraan te denken om dat nu ook weer even te doen, dat brengt meer rust en toch ben je er, omdat de reacties vanzelf binnen komen, de interactie blijft dan 😉

    X

    Geliked door 1 persoon

    1. Dat deed ik meestal hoor, inplannen. Maar de laatste tijd kwam ik er gewoon niet aan, kon mezelf er niet toe zetten om een berichtje te typen. Ik lees nog steeds met iedereen mee en af en toe zette ik wel een reactie. Maar zelf aan de slag gaan, had ik ff geen zin in… 😄 Gelukkig is dat maar een fase en begint het opnieuw te kriebelen!

      Geliked door 1 persoon

      1. We hebben allemaal van die periodes, ik had het van de week ook nog zelf, dat ik dacht, ja ik lees wel, maar eigenlijk, whahaha vandaar die shawl maar even met update online gegooid ;-0

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie