Lieve dagboek…

De wereld is (nog) niet gestopt met draaien, Moeder Aarde heeft ons (nog) niet verzwolgen en Trump heeft ook (nog) geen nucleaire ramp veroorzaakt. Toch is het een eeuwigheid geleden dat ik hier nog iets neergepend heb. Hoeveel maanden is het sinds ik je voor het laatst nog iets toevertrouwde?

*gaat ff checken*

Vier. Bijna 4 volle maanden zijn voorbij gevlogen na het online komen van mijn laatste bericht. Het is dit jaar al erg druk geweest – zowel op school als thuis – maar niet drukker dan vorig jaar bijvoorbeeld. Hoe kan het dan dat ik dit jaar zoveel moeite heb met posts online brengen?

Een erg korte recap van de voorbije maanden:

● Kleine Man is jarig geweest. Twee hele jaartjes al en de “2 is nee”-fase is volop aan de gang…

● Grote Man (aka Lief) is ook jarig geweest. Zijn “2 is nee”-fase ligt gelukkig al eventjes achter ons.

● Zeeklassen met onze kindjes. Weer een erg geslaagde drie dagen.

● Ik ben gestart bij een lesgroep van Arcadia. Elke woensdag om de veertien dagen komen we met een groepje samen om nieuwe dingen onder de knie te krijgen. Kaar doet ook mee en het is echt leuk en inspirerend om de paganistische wereld met gelijkgestemden te (her)ontdekken.

● Het einde van het schooljaar. Volgend jaar ga ik mijn ouderschapsverlof parttime opnemen. Deze knoop heb ik doorgehakt toen we te horen kregen dat er volgend schooljaar maar 1 derde leerjaar zou zijn. Ik ga dan de helft van de week mee in de klas van mijn collega’tje juf spelen.

● De vakantie is begonnen met het opruimen van mijn klasje en midden juli is ook de vakantie van Kleine Man begonnen.

● Kleine Man is ook voor de eerste keer bij “tati” gaan logeren. Spannend, zowel voor hem als voor ons. Maar het was een succes!

● De vakantie is ondertussen al over de helft. Nog 2 weken en Kleine Man gaat weer naar de opvang.

● Ik heb voor het eerst geëxperimenteerd met bullet journaling. Helemaal niet zo fancy als degene die je op Pinterest en YouTube kan vinden, maar voorlopig vind ik het super om mijn creativiteit de vrije loop te laten en tegelijkertijd de komende periode te plannen.

● Ik ben nu al een dikke week bezig met potjestraining. Tot dusver nog niet echt een succes, helaas. Dinsdag was een topdag met 2 welgemikte plasjes en geen ongelukjes, maar de rest van de week was weer de omgekeerde wereld. Tips iemand? *begint radeloos te worden*

● Volgend weekend krijg ik – vervroegd – mijn verjaardagscadeau van lief: 2 dagen magie in de Efteling!

● Voor de rest zal het verder rusten en potjestrainen worden, denk ik. Misschien nog wel eens een logementje van Kleine Man? Ik heb best wel genoten van eens een keertje uitslapen!

Ik ga geen beloftes maken van weer op de “blogwagon” zitten en regelmatig posten. Het komt wanneer het komt.

Ik lees jullie berichtjes wel nog steeds en zal dat ook blijven doen!

Tot lezes!

4 gedachten over “Lieve dagboek…”

  1. Je bent pas gestart met de potjes training, dat vergt heel veel geduld, ik weet nog met mijn dochter, dat zij elke avond als we haar gingen douchen, dat ze dan moest poepen, dus in de badkamer stond haar grote berenpot en deden we haar luier af en lieten haar daarop zitten en dan natuurlijk belonen, plassen was een ander verhaal, geen idee meer hoe ik dat precies heb gedaan, het ging vanzelf eigenlijk? Op den duur overdag ging het goed, maar zij dronk zoveel dat de nachtelijke training echt heel lang geduurd heeft.. ze was doorweekt vaak als ze wakker werd waar ze overdag wel ging… Het is gestart met haar vaste poep momentje om het zo maar te zeggen misschien een idee om hier ook dat punt te zoeken? Zijn vaste poep tijd vinden en dan luier af vlak ervoor en pot op een vaste plek en dan…

    Mijn moeder vertelt mij dat ik nog sneller zindelijk was, maar ja in 1971 had je nog geen wegwerp luiers, alleen katoen en dat helpt echt zegt zij nu nog dan worden kinderen sneller zindelijk omdat ze het ergens vies gaan vinden, en met de tegenwoordige ze blijven droog luiers hebben ze dat gevoel niet meer. Plus in de zomer, toen kon dat ook nog, was normaal, liep ik vaak zonder luier en liep het misschien gewoon, om mij dan op te pakken en ook op het toilet te zetten… ik weet wel dat ik maar heel kort op een pot heb gezeten, dat ze mij ook heel snel op de grote wc hebben gezet.

    Wie weet kun jij uit deze twee ervaringen iets halen…

    X

    Geliked door 1 persoon

    1. We zijn momenteel enkel nog maar bezig met plasjes. Een pamper draagt hij overdag niet, enkel een onderbroekje. Maar zelfs dan… Hij lijkt het zelf precies niet zo erg te vinden om nat rond te lopen. En dat is zo frustrerend. Hij komt niet altijd zeggen dat hij moet gaan. Wanneer ik hem op zijn potje zet, doet hij niks en 2 seconden later laat hij het dan gewoon lopen!

      Like

      1. Ik like dit even niet… maar ik snap je frustratie, toch ook die ruimte geven dan… en echt, per ongeluk met onze dochter, is het gestart met poepen… ging vanzelf. Lastige, als ik iets weet, dan weet jij het ook 😉

        Geliked door 1 persoon

  2. Leuk, de bujo! Ben ik ook mee begonnen, en ook niet zo heel fancy en artsy als op Pinterest, maar het is wel leuk én helpend qua plannen. 😛
    Alvast veel plezier in de Efteling! Ennuh, take your time, niemand verplicht je om te schrijven – al is zo’n update wel even leuk. 🙂 X

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie