Hallo Februari!

Kan je geloven dat de eerste maand van het jaar er al op zit? Ik vind in ieder geval dat de tijd veel te snel vooruit gaat!

Januari is als in een roes begonnen. Ik heb geen flauw idee wat ik allemaal gedaan heb, behalve werken en Kleine Man in leven houden 😉 Die stond namelijk plots vol muggenbeetjes! Midden januari? Muggen? Nee dus, wel windpokken – waterpokken, wijnpokken, of varicella voor de medisch onderlegde medemens. Gelukkig heeft hij er niet te veel van afgezien en na een kleine twee weken was alles weer voorbij. (Ik kan trouwens het aantal keer dat ik “ja daar moeten ze door hè, beter nu dan later” gehoord heb niet meer tellen!)

In januari heb ik ook mijn doelen van het voorbije jaar kritisch bekeken en een nieuw doel voor dit jaar opgesteld: rust creëren.
Als eerste stap wilde ik mijn wasberg laten verdwijnen (of op z’n minst verkleinen). Ik heb zeker bergen (haha) werk verzet, maar ben er helaas nog niet. Nog een machine of 3 donkere was en eentje met lakens liggen op mij te wachten. Niet onoverkomelijk en als ik dit weekend doorbijt, raak ik zeker bijgewerkt! Kleine plus is dat ik de strijk niet meer zelf doe, wat het hele proces vergemakkelijkt en versnelt.

We nemen er dus een volgende opdracht bij voor februari: de inkomhal. Het eerste wat mensen te zien krijgen als ze de drempel over stappen. Niet de ergste kamer in huis, maar ook hier is de rommel naartoe geslopen en nooit meer vertrokken. I mean… Er liggen nog steeds verfbakken en -borstels (nieuwe weliswaar) van 2 jaar terug toen we hier net woonden! Ook de schoenen- en jassencollectie zorgen voor een vollere indruk van de ruimte en onder de trap liggen waarschijnlijk nog schatten waarvan ik al lang vergeten was dat we ze hadden. Een klusje van een dag – twee max – maar dat is ook een van de redenen waarom het zo lang is blijven liggen. “Ik doe dat wel eens als de meer dringende kamers klaar zijn,” “Zo storend is het nu ook weer niet, we kunnen er nog door” en “hier moeten we toch niet elk uur van de dag naar kijken” zijn excuses die ik voor mezelf verzon om er toch maar niet aan te hoeven beginnen. No more! Deze maand vlieg ik er in!

Before
Dit moet allemaal verdwijnen!

Verder kijk ik al uit naar volgende week. Druk, maar leuk: maandag een extra dagje vrijaf, dinsdag naar de kinderboerderij waar we onze eigen choco maken en vrijdag een heuse bewegingsjungle! Ik ben benieuwd wat de kinderen ervan gaan vinden.
Er staat me binnenkort ook weer een stresserende dag te wachten waarop de directie komt bijwonen en evalueren. Ik weet niet hoe jullie daar tegenover staan, maar voor mij betekent dat 2 weken op voorhand al stress en opwinding. Wat ga ik doen? Welke les ga ik geven? Wat als ze het niet goed vindt? Wat als ik iets vergeet? Of iets fout doe? Wat als de kinderen zich niet gedragen? Of als ze domme dingen doen die ze anders niet doen? Ik verga telkens van de zenuwen (letterlijk: deze week een maagontsteking laten vaststellen) en ik kan er niks tegen doen. Het idee geëvalueerd te worden katapulteert me 10 jaar terug in de tijd en doet me weer even als een eerstejaars voelen die nog alles moet leren en niks kan. Het gevolg is dan ook dat net die lessen meestal op niks trekken. Terwijl ik echt wel weet dat ik kan lesgeven!

Gelukkig heb ik collega’s die achter me staan en me steunen. Waar ik kan gaan uithuilen als het allemaal even te veel wordt. Waar ik mijn onzekerheden bespreekbaar kan maken. Bij Lief uiteraard ook, maar die begrijpt dat natuurlijk niet zo. Hij is zijn eigen baas!

En op het einde van de maand start de krokusvakantie al! Daarna komt het einde van dit schooljaar weer razend snel dichterbij!

Wat zijn jouw plannen voor februari?

12 thoughts on “Hallo Februari!”

    1. Zo waar! Toen we dit huis kochten dacht ik: “feest, 40m2 meer ruimte dan ons appartement.” En leeg zag het er ook veel ruimer uit. Maar de indeling is zo rot, in de living is momenteel enkel plek voor 1 kast.
      En dan Kleine Man die plots kwam zorgde er ook voor dat mijn hobbykamer plaats moest maken voor kinderkamer. Weer minder ruimte dus…
      Maar ik heb ook gewoon veel rommel die eigenlijk weg mag, moet ik niet over liegen 😀

      Liked by 1 persoon

  1. Kom op myrea! De hal kan je de baas! En wat je niet meer nodig hebt wegdoen (verkopen of weggooien). Gewoon radicaal.
    Is kleine man er nu helemaal vanaf? Ze zien er dan zo zielig uit….

    Verder mijn plannen… Ik wil 3 boeken lezen. Ik heb er eentje bijna uit. Verder een bepaalde som geld sparen, een bijeenkomst bijwonen (wat niet gaat lukken zag ik net omdat ik die dag al volgepland sta… )… En euhm oh ik zie het! Ik ga een sjaal maken voor mezelf (na vanalles voor de mama, zus en oma’s).

    Liked by 1 persoon

    1. Klinkt erg leuk allemaal!
      En tuurlijk kan ik die de baas! De grootste uitdaging komt helemaal op het einde natuurlijk: alles netjes en opgeruimd HOUDEN 😉
      Kleine Man heeft nog een grote korst op zijn hoofd en ik vrees dat er 2 littekens op z’n rug zullen komen. Maar dat staat lekker stoer 😎

      Liked by 1 persoon

  2. Fijn, zulke collega’s waar je echt steun aan hebt! Succes met de evaluatie.
    Kleine man kijkt behoorlijk pissig, wat ik helemaal begrijp als je zo vol jeukbultjes zit. Is hij er ondertussen weer vanaf?
    Die gang, hahaha, oh zo ziet onze zolder er ook uit. Onze gang kan nog een likje verf gebruiken, maar de troep is ondertussen weg. Dat kunnen jullie! 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Dankjewel! Het komt gevaarlijk dichtbij nu 😁 Maar ik zal blij zijn als maandag achter de rug is…
      Hij is er weer helemaal vanaf hoor. Ik vond het een geweldige foto!
      En de gang… jah… dan heb je het bureau nog niet gezien! Ik ben er deze week al ingevlogen en de gang is nu helemaal opgeruimd (als de dozen papier en karton morgen buiten staan dan toch). Ik kon het!!!😎

      Liked by 1 persoon

  3. Ik vind vooral dat hij heel kwaad kijkt op de foto… Duidelijk niet zijn beste kant, moeder! 🙂
    Ik moet ook eens beginnen met een jaarindeling… Graag wil ik onze bureau zo snel mogelijk leeg, zodat we de boekenkasten naar beneden kunnen halen en in de bureau zetten – en dan terug vullen met boeken uiteraard! 🙂 Zo kunnen we vanaf april de tweede kamer opdoen. Lijkt me een strak plan. Eerst ook nog wat huishouden wegwerken 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zei tegen hem, februari is meestal mijn rotste maand om de 1 of andere reden, gewoon nog dat staartje winter, en verder normaal eigenlijk, maar ja deze maand? whahahaha

    Het opruimen ga ik dan meestal ook doen, iets zinnigs om maart schoon en fris te starten, kortom een hele goede actie en nog steeds, als ik dichterbij had gewoond, had ik je heel graag komen helpen, want de zooi van anderen opruimen is nog leuker 😛 Ik heb trouwens net van het weekend al mijn lingerie en hemdjes lades opgeruimd, gewoon ondergoed, sokken en zomerhemdjes die je eventueel nog onder je kleding draagt 😉

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

