2016 | De samenvatting #3

Een nieuw jaar, een nieuwe start? Of toch eerder een verderzetting van het voorbije jaar? Laten we eerst nog een laatste keer terugblikken naar 2016. Als laatste wil ik het nog even hebben over 2016 voor mij persoonlijk: hoe is het voorbije jaar geweest? 2016 in vogelvlucht dus!

240_f_119355346_incrhv2kq78wtkgdlhcbosfuiouggykf

Voor elke maand een item dat mij bijgebleven is:

Januari:  Op 28 december 2015 overleed mijn grootvader – langs moeders kant – en begin januari werd hij begraven. 2016 begon voor mij dus niet positief.

Februari: De geboorte van mijn kleine neefje (nu dus ook al bijna één jaar!)

Maart: Weer een minder leuke herinnering: aanslagen in België…

April: Paasvakantie en we trekken er met het hele gezin een weekje op uit naar Texel. Auto volgepropt: twee volwassenen, baby mee, hond mee, geen all-in, dus eten en drinken mee, … Maar wat een fantastisch weekje was dat! 😀 Ook K. en vriend kwamen voor een midweek mee.

Mei: Kleine Man wordt 1 jaar! Groot feest natuurlijk!

Juni: Grote Man (aka Lief) wordt 33 jaar! Weer groot feest natuurlijk!

Juli: De laatste uitstap met mijn grootmoeder…

Augustus: In augustus kwam Magere Hein voor de tweede keer voorbij en nam hij mijn grootmoeder – langs vaders kant – mee.

September: PaGE2016 is een evenement dat me nog voor heel lang zal bijblijven. Een spuit hernieuwende energie voor mijn geloof.

Oktober: in oktober heb ik het helemaal gehad met crematoria en begrafenisondernemers. Voor een derde keer dit jaar moeten we afscheid nemen. Mijn schoonbroer dit keer.

November: Na meer dan een jaar afzien, word ik eindelijk geopereerd aan mijn voet. Daar was het laatste ook nog niet over gezegd! “Een à twee weken herstellen” (woorden van de orthopedist) werden er 3 en zelfs nu – bijna 2 maanden later – is het nog steeds niet volledig in orde…

December: De feestdagen natuurlijk! Gezellig samen, zijn met familie, lekker eten, wat kletsen, pakjes, … Wat wil je nog meer?

Uiteraard zijn er veel meer gebeurtenissen en herinneringen. Maar een mens moet keuzes maken, natuurlijk. En hoe graag ik ook blijf mijmeren, een mens moet vooruit. Dus dit geweldig mens – al zeg ik het zelf – blikte met gemengde gevoelens terug op het voorbije jaar. Enkele geweldige herinneringen die een glimlach op mijn gezicht toveren. Ook enkele gebeurtenissen die ik het liefst zo snel mogelijk uit mijn geheugen wis… Daarom out with the old, in with the new and

2017-blog

1 thought on “2016 | De samenvatting #3”

Geef een reactie

