2016 | De samenvatting #1

Een nieuw jaar, een nieuwe start? Of toch eerder een verderzetting van het voorbije jaar? Laten we eerst nog een laatste keer terugblikken naar 2016. Eerste halte: mijn blog.

logo

Binnenkort is het zo ver: mijn eerste verjaardag in de blogwereld! Maar hoe heeft mijn blog het in 2016 gedaan? Beginnen doe ik met een paar statistiekjes:

  • 28 volgers via WordPress en eentje via mail.
  • Een totaal van 53 posts met 165 likes en 286 reacties.
  • Mijn blog kreeg 282 bezoekers die samen goed waren voor 881 views uit een heleboel uiteenlopende landen:
    1) Nederland (428)
    2) België (298)
    3) Verenigde Staten (57)
    Australië, Spanje, Brazilië, Italië, Engeland, Marokko en Duitsland vervolledigen de top 10
  • De 3 meest gelezen posts: Blog toppertjes, Doelen maart en This-or-that-tag.
  • Daar tegenover staan de minst gelezen post: Doelen oktober/november, PaGE2016 en 30-day-blog-challenge.
  • Het leukste bericht om te schrijven vond ik deze hier. Ook tags blijf ik een plezant gegeven vinden en die zullen dus het volgende jaar weerkeren.

Op zich vind ik dit een mooi eerste jaar. Natuurlijk had het altijd beter gekund, maar ik ben best tevreden met mijn blog in 2016!

8 thoughts on “2016 | De samenvatting #1”

  1. Ah gefeliciteerd met een jaar in blogland! 🙂 Donderdag is mijn site ook een jaar on the interwebz. Statistieken zijn wel iets bijzonders, nietwaar? Het is leuk om te zien waar je lezers vandaan komen en welke berichten zij het interessantst vinden. Alleen jammer dat er bij bloggers onderling zoveel gepoch is omtrent statistieken; het gaat soms alleen maar om de aantallen bezoekers… Terwijl, volgens mij, het meer zou moeten gaan om leuke interactie met je lezers en gewoon schrijven waarover jij wilt schrijven.
    Anyways, heb je al gekeken naar de zoekwoorden waarmee mensen jouw blog vinden? Dat is soms ook echt heel geinig en er zitten soms best onverwachte termen bij. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Absoluut een hele mooie start, omdat jij er ook veel minder mee bezig bent juist dan vele anderen die om de cijfers gaan, zoals jij nu start, zo startte ik ook ooit en die ene die per mail volgt, laat me raden wie dat is, whahahaha

    Gefeliciteerd!

    x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

