Doelen | Oktober/November

Oktober en november zijn voorbij gevlogen. Eens kijken hoever we staan met de doelen!

Werk:

  • WO-thema’s uitwerken: de deadline voor dit doel nadert met rasse schreden. Op het einde van de maand moeten we dit namelijk volledig uitgewerkt hebben van de directie. Gelukkig hebben mijn collega en ik niet stil gezeten! Vier van de 12 thema’s zijn volledig afgewerkt. De andere thema’s hebben al een eerste draft en moeten nu enkel nog gefinaliseerd worden.

Geld:

  • 600 euro sparen: check! Dit is, denk ik, zowat het enige doel waar ik elke maand zonder problemen in slaag…

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: in oktober haalde ik een gemiddelde van 3340 stappen per dag. Ook deze maand waren er weer dagen bij waar ik de 2500 niet haalde, maar toch vind ik dit nog redelijk geslaagd. November was een pak minder… 1590 stappen per dag (gemiddeld) Feit dat ik vanaf 18 november niet meer *kon* wandelen heeft daar natuurlijk ook heel wat mee te maken:

screenshot_2016-12-02-14-52-07.pngVrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K.: check, check, double check! In oktober en november hebben we een aantal keren gebeld en we hebben samen Samhain gevierd.

Relatie:

  •  Een weekendje weg met Lief: *check in april*

Spiritueel:

  • Mediteren: ik moet toegeven dat ik aan dit doel zo goed als niet gewerkt heb. De behoefte was er niet en dit kwam dus op een laag pitje te staan.
  • Regelmatig schrijven: net zoals het mediteren is ook dit wat naar de achtergrond verdwenen. Niet zo erg, vind ik zelf. Er waren andere, belangrijke dingen die op dat moment mijn aandacht nodig hadden.

Persoonlijk&vrije tijd:

  • Wekelijks 1u voor mezelf: hier begin ik beter en beter in te worden. Zeker nu ik een hele dag thuis zit en Kleine Man naar de crèche is, heb ik zeeën van tijd voor mezelf!
  • 10 boeken lezen: van lief kreeg ik na de operatie het nieuwste Harry Potter boek. Dit draaide ik er op een paar uur door. Het feit dat het als toneelstuk geschreven is, zorgt ervoor dat de bladzijden snel omgedraaid konden worden.

hp

5/10  we zijn toch al in de helft. Nog 4 weken te gaan :’)

  • Wekelijks bloggen: “beterschap in oktober”, schreef ik in mijn doelen van september. FAIL! Hoewel… Ik kreeg er toch 4 berichtjes door, niet héél slecht, maar het was verre van de regelmaat die ik van mezelf gewoon ben. November zette ik welgeteld 0 (nul) posts online…

Huis:

  • Veranda laten maken: *check in september*
  • Huis opruimen: opnieuw een no go. Ik popel momenteel om er in te vliegen, maar ik vrees dat dit het gevolg is van “niet kunnen”. Zodra mijn voet weer ten volle functioneert, zal de drang om op te ruimen ook wel weer gaan liggen 😀 En hoewel er nog steeds bepaalde ruimtes in huis zijn die me mateloos irriteren, heb ik er min of meer vrede mee genomen dat het hier nooit netjes en opgeruimd zal zijn.

Ik heb niet zo’n goed gevoel over de afgelopen periode. Hoewel ik zeker niet “op mijn lui gat” heb gezeten, heb ik toch het idee dat ik er niet alles heb uitgehaald wat er uit te halen viel. Jammer, maar een mooi leermoment.

De laatste maand van het jaar is alweer ingegaan. Binnenkort komen de feestdagen eraan en dan zal er weer niet veel tijd overschieten om bewust met de doelen bezig te zijn. Er moeten pakjes gekocht en ingepakt worden, versieringen moeten nog gebeuren (daarmee wacht ik tot na Sinterklaas) en dan komen de familiefeestjes eraan. Maar ik kijk er naar uit. December is een gezellige periode met veel warmte, ondanks de kou buiten!

2 thoughts on “Doelen | Oktober/November”

Geef een reactie

