Wat een dinsdag

Eigenlijk wilde ik dit weekend het berichtje over PaGE2016 online hebben. Maar gisteren is zo surreëel geëindigd dat ik het daar toch eerst even over wilde hebben.

Dinsdagochtend 8u15. We verzamelen de kinderen op de speelplaats, want het is verkeersdag en alle lagere scholen van het district nemen hieraan deel. Het werd een erg geslaagde dag, behalve dan een enorme misselijkheid die mij sinds de middag achtervolgde. Gelukkige had ik die avond een afspraak bij de dokter gemaakt voor Kleine Man – die de laatste dagen achtervolgd werd door snot en een gemene hoest – en kon ik mezelf ook snel laten onderzoeken.

18u15, doktersbezoek. Waar ik al voor vreesde: Kleine Man mag aan de aërosol en ik zit met een buikgriepje. Allebei de rest van de week thuisblijven…

20u45. Ik val in slaap in de zetel en word rond 22u of zo weer wakker. Ik besluit dan maar vroeg mijn bedje in te kruipen. Veel rusten zorgt er ook voor dat we sneller genezen. 

Om 23u stormt Lief de kamer binnen met erg vreemd nieuws: “Jonathan is dood. Duikongeval.” Huh? Wat? Hoe? Ik ben ineens terug klaarwakker!

27 jaar, een gezonde jonge man, schoonbroer van Lief vertrok eerder deze week op vakantie met zijn duikclub. De eerste duik was gisteren dus en dat was ook ineens zijn laatste. Te diep gedoken met onaangepast materiaal en bevangen geraakt door duikersdronkemanschap. Dan nog verder gezakt naar -80m; voor niet-duikers: verder dan 77m wordt perslucht giftig en moet je aangepaste duikflessen gebruiken. Ze hebben hem niet meer op tijd boven gekregen… 

Hij laat een 7-jarig dochtertje (uit een vorige relatie) achter en zijn vrouw, waarmee hij net zijn 1 jaar huwelijk gevierd heeft.

Ik had geen speciale band met hem. Hij was “maar” mijn schoonbroer. Maar dit alles pakt mij wel. Niet per se voor hem (versta me niet verkeerd, ik vind het vreselijk voor hem! Maar hij is er ten slotte niet meer.) Maar wel voor mijn schoonzus. Die nog voor haar 30e verjaardag weduwe wordt, die nu alleen verder moet.

Veel sterkte!

2 thoughts on “Wat een dinsdag”

Geef een reactie

