Doelen | Vakantie

Juli en augustus zijn alweer voorbij. De vakantie zit er op, dus tijd voor een terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden?


Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: het was vakantie. Vakantie wil zeggen: niet werken. Hier heb ik dus de voorbije 2 maanden weinig aandacht aan besteed.

Doelen vakantie

Geld: 

  • 600 euro sparen: check!

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: na een pientere opmerking van Dawn over de stappenteller heb ik een andere gedownload. Dat ik daar zelf niet opgekomen was! Nu goed, midden juli dus de nieuwe stappenteller; en die doet het prima! Hoewel ik niet altijd aan mijn dagelijkse stappen kom, blijkt dat ik er wekelijks wél voldoende haal. Wie had dat gedacht 😀

Vrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K.: in juli heb ik K. een aantal keer gehoord en in augustus zijn we samen naar Leuven getrokken én hebben we de Harry Potter Expo in Brussel gezien. Dankjewel voor het ge-wel-di-ge verjaardagscadeau!
  • Maandelijks bij Bonneke langs: ook hier een check voor het begin van de vakantie. In juli hebben we een aantal keer afgesproken en nog leuke dingen samen gedaan, maar augustus was helaas de laatste keer dat ik haar gezien/gehoord/gesproken heb. Wie het nog niet wist, kan hier alles lezen. Vanaf volgende maand zal dit deeltje dan ook verdwijnen van mijn doelenlijstje…

Relatie:

  •  Een weekendje weg met Lief: *check in april*

Spiritueel: 

  • Lenormand (tijdelijk geschrapt)
  • Mediteren: zeker nog niet dagelijks, maar af en toe zet of leg ik mij eventjes neer voor een kleine pauze. Nog niet vaak genoeg naar mijn eigen zin, maar kleine stapjes nemen zorgt er voor dat het niet overweldigt en dat ik dus langer volhoud!
  • Regelmatig schrijven: ik merk dat ik in de vakantie wat minder tijd genomen heb hiervoor, maar toch ben ik bezig geweest met een aantal schrijfsels. Zo doe ik opzoekwerk voor een online groep waar ik deel van uitmaak en werk ik aan een nieuwe gewoonte.

Persoonlijk&vrije tijd: 

  • Wekelijks 1u voor mezelf: juli draaide bij mij volledig rond Kleine Man. Hij had ten slotte ook vakantie: 2 maanden niet naar het kinderdagverblijf! Hierdoor merkte ik aan het einde van de maand weer een daling in mijn eigen energiepeil en begin augustus trok ik aan de alarmbel. De voorbije maand verliep dan ook beter, rustiger, met meer – bewuste – vrije tijd voor mezelf. Die bracht ik vooral door met lezen, een filmpje kijken of gewoon lekker niks doen.
  • 10 boeken lezen: de teller staat nog steeds op 3. Ik zal nog een serieus tandje moeten bijsteken om de 10 te halen tegen het einde van het jaar – of stiekem erg dunne boekjes kiezen 😉
  • Wekelijks bloggen: goh, dit vind ik een moeilijke om te beoordelen… Objectief gezien heb ik dit deel niet behaald deze maand (juli wel), maar ik roep verzachtende omstandigheden aan! Nu ja, september, start van het nieuwe schooljaar dus ook een mooi moment om me te herpakken. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Huis:

  • Veranda laten maken: de tweede week van september zullen ze er aan beginnen! Fingers crossed.
  • Huis opruimen: hmmm, hier is wat misgelopen, vrees ik… hoewel het allemaal erg positief begon! Begin juli is mijn moeder Kleine Man een dagje komen halen en ben ik in de eetkamer/keuken gevlogen. Een paar uur hard zwoegen en alle rommel was verdwenen! We konden “een danske placeren” als we wilden! Uiteindelijk is het heel de zomer erg netjes gebleven, maar mijn verjaardagsfeestje op het einde van de maand heeft toch wat roet in het eten – niet letterlijk – gegooid. Gevolg: (volle en lege) bierbakken, (volle en lege) dozen en flessen drinken staan weer opgestapeld in die verleidelijk-om-te-vullen ruimte…

September is al een tijdje bezig wanneer deze post verschijnt, dus ik hoop dat het luie, gedweeë van de zomer nu wat uit mijn systeem trekt. Zal wel moeten, nieuwe klas met joelende kinderen die in toom gehouden moeten worden en die weer hongeren naar kennis!

Hoe is jullie zomerperiode verlopen? Heb je kunnen genieten van de zonnige dagen?

6 thoughts on “Doelen | Vakantie”

Geef een reactie

