30 Day Blog Challenge #8

Ik doe mee met deze challenge en probeer om zoveel mogelijk topics te behandelen in augustus. Het onderwerp van vandaag: Als ik de loterij win, dan…

… hangt dat af van het bedrag wat ik ermee doe. Maar laten weten er eens van uit gaan dat wel het winnende euromillions-ticket in handen hebben en plots multimiljonair zijn!

Eerst en vooral zou ik een groot deel van het geld opzij zetten. Een appeltje voor de dorst voor onszelf en Kleine Man.
Dan zou ik ons huisje en de tuin laten afwerken zoals ik het in mijn hoofd heb en de lening van onze auto afbetalen. De lening van het huis zou ik laten lopen, aftrekbaar van de belastingen 😉

Een buitenverblijf in een warm land zegt me ook wel iets. En afhankelijk van het bedrag zouden we doodgaan een b&b beginnen. Een camper is een leuke tweede optie als het bedrag niet zo groot is.

Ik zou ook eens op zoek gaan naar een goed doel dat mijn steun kan gebruiken. Liefst eentje dichter bij huis. Begrijp me niet verkeerd; unicef, artsen zonder grenzen, wwf, … zijn allemaal goeie doelen die het geld erg nodig hebben. Maar een kattenopvang bv heeft er net zoveel nood aan en daar zie je de resultaten van jouw steun veel sneller van, als je me begrijpt.

Vrienden en familie die het geld nodig hebben, zou ik natuurlijk ook uit de nood helpen. Maar ik zal niet zomaar gaan beginnen uitdelen, dat lokt schooiers en valse vrienden…

Wat zou jij doen met lekker veel geld?

3 thoughts on “30 Day Blog Challenge #8”

  1. ja, die vraag van de lotto, ik kreeg hem toen van een miljoen… heb het even opgezocht, de studie van mijn dochter kan ik al afstrepen omdat zij binnen de tijdslimiet haar opleiding heeft gedaan EN geslaagd is, dus is haar studieschuld naar oude maatstaven kwijt gescholden, daar heeft ze heel veel geluk mee gehad, gezien deze regeling nu veranderd is, nu is het lenen geworden… (wel zou ik een trustfund opzetten als dat kan voor haar).

    Nummer 1, voor mij, is belastingdienst regelen, zo’n rekening waar elke jaar de belasting op gestort wordt wat ik af moet dragen daarna elk jaar. Rentenieren zoiets.

    Nummer 2, een schenking aan mijn ouders, omdat zij mij al jaren en jaren helpen als ik in nood zit en dat zijn vaak vrij grote bedragen, welke ik graag alsnog als een surprise gewoon terug wil betalen zodat zij nog bijv. hun droomreis naar Australië zouden kunnen maken.

    Nummer 3, mijn dochter, zorgen dat haar studiefinanciering als sneeuw voor de zon verdwijnt zodat zij schuldeloos haar werkleven kan starten als zij klaar is, met liefde! En haar vriend, die ik al schoonzoon noem, de studie laten doen die hij zo graag wil doen!

    Nummer 4, de rest van mijn familie even navragen of zij van alles voorzien zijn, en ook daar eventueel zorgen dat alles spik en span is! Dat alles er is wat nodig is qua zorg of gewoon zomaar.

    Nummer 5, pas dan kijk ik voor mijzelf, de reis naar Sutherland County als ik die nog niet heb kunnen maken of terug gaan misschien. En een reis naar de Tropen, cruise zoiets. Maar als allereerste een kuuroord met behandeling voor mijn fibromyalgie, ja die bestaat maar wordt niet vergoed, is een hele dure behandeling, vooral omdat het vaak in het buitenland is.

    Nummer 6, een atelier regelen of een huisje met atelier zien te vinden ergens…

    Nummer 7, nieuwe matrassen met beweegbare bodem… en alleen dat, want mijn bed ombouw is al een droom voor mij.

    Nummer 8, Een elektrische fiets voor naast mijn gewone fiets, voor als ik mijn vriendinnen die in Almere Buiten wonen wil bezoeken, dat durf ik niet meer op mijn gewone toerfiets aan.

    Geen idee of mijn miljoen dan op is, maar nummer 1 t/m 4 heeft mijn prioriteit, nummer 5 en 6 en 7, 8 voor mijzelf zou later wel komen, zorgen dat ik wellicht kan rentenieren, maar als ik die eerste vier al zou kunnen regelen in 1 dag? Dan doe ik dat!

    Liked by 1 persoon

  2. M’n eigen fucking bibliotheek beginnen hier (ik woon 10 meter van de bibliotheek die wegens gebrek aan subsidie gesloten is 2 jaar geleden). Het gebouw staat er nog gewoon, de boeken staan er ook nog steeds in. En ik kijk elke dag uit m’n raam ernaar en vind het verschrikkelijk (het gordijn zit nu dicht XD) om aan te zien. Dus ik zou het gebouw opkopen (inclusief boeken) en er een gezellig leesfestijn van maken. Met de nadruk op gezellig! Lekkere hippie sfeer binnen :D. En de opbrengsten mogen allemaal naar de plaatselijke dierenasiels bijvoorbeeld, want net als jij zegt, daar zie je direct waar je geld naartoe gaat.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

