30 Day Blog Challenge #7

Verzamelingen en obsessies.

Obsessies heb ik zo niet echt. Verzamelingen des te meer! 

Boeken, films, kleurboeken, beeldjes van elfen, kleurpotloden, stiften en pennetjes. Maar ook knutsel- en schoolspullen. Ik kan niet zomaar voorbij een boekenwinkel lopen zonder naar alle boekjes, boeken en bundels te kijken – en er dan waarschijnlijk minstens 1 mee te nemen… Zo heb ik al wel wat voor elk leerjaar liggen en ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om dingen weg te doen! Te veel rommel voor te weinig plek resulteert dan in overvolle kamers en dozen die – na 2 jaar! – nog steeds niet uitgepakt zijn wegens gebrek aan plaats om het te zetten/leggen. Schaamtelijk soms, als je dan mensen over de vloer krijgt en je je moet excuseren voor de rommel. Het is nog niet zo erg als op die tv-shows rond verzamelwoede, maar we zijn aardig onderweg!

Eens met de grove borstel erdoor is dan ook de oplossing. Maar wanneer Kleine Man wakker is, geen mogelijkheid wegens gatplakkerij en ik-wil-alles-proeven-dat-jij-weggooit. Als hij dan een dutje doet, gaat het ook weer niet, want hij is een erg lichte slaper en wordt van het minste weer wakker. Kleine beetjes tegelijk dus, maar op deze manier duurt het natuurlijk langer dan ik zou willen…

Ach ja, Rome is ook niet op één dag gebouwd, denk ik dan. Zolang de ruimtes waar Kleine Man verblijft maar schoon zijn!

Wat verzamel jij zoal?

7 thoughts on “30 Day Blog Challenge #7”

  1. Edelstenen, hahahaha tegenwoordig ook wol en katoen, haaknaalden, whahahaha Nee, ik heb niet specifiek dat ik iets verzamel in deze tijden, vroeger als kind en tiener meer denk ik dan, denk aan postzegels bijv. Omdat het kon binnen de familie, er kwam veel post van over heel de wereld binnen, tot ik hoorde dat een postzegel met stempel eigenlijk niets waard was, lol…

    Diddl met dochter, die tijd en Flippo’s hadden we hier, ja het kind kwam terug toen ik mijn dochter had en zij in een bepaalde rage verzonk en mee ging.

    Ik verzamel naar wat ik zie, of als ik een boodschap krijg, zoals mijn flesjes in de kast om overvloed te genereren, als ik op het strand ben, kom ik altijd met schelpen thuis, als ik een mooie steen vind in het park, dan gaat deze mee, je snapt wat ik bedoel 😉 Dat verzamel ik, de natuur 😀

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Hoewel ik ook erg veel mooie dingen vind in de natuur, laat ik het meeste liggen/hangen/staan.
      Flippo’s knikkers, stickers, … heb ik vroeger ook allemaal gedaan! Zalige nostalgie 😁
      Jouw flesjes vind ik trouwens erg mooi! Ik moet wat plaats gaan maken om zulke leuke dingen te kunnen zetten.

      Liked by 1 persoon

      1. De flesjes heb ik staan om de symboliek he, dat staat voor overvloed, eigenlijk wil ik nog zelf kruiden samenstellingen maken bijv. of de schelpen die ik heb, die weer beschermen, erin doen, ben ik nog niet aan toe gekomen, want dat vereist weer even een korte studie van alles bij elkaar zoeken natuurlijk, vooral de kruiden, hahaha 😉

        Liked by 1 persoon

      2. Ja, inderdaad. Ik heb ook zoveel leuke ideetjes qua inrichting, maar daar moet dus eerst wat anders voor wijken en plaats gemaakt worden. Hoog tijd dus om mijn verzamelingen eens zwaar onder de loep te nemen en na te denken over wat blijft en wat weg mag.

        Like

  2. Hahaha, oh zo is mijn oom ook. 😛 Hij verzameld beeldjes, playmobil, boeken, echt van alles. Zijn vriend wordt er soms gillend gek van, haha. Boekwinkels hebben voor mij ook wel iets magisch, maar boeken zijn sowieso geweldig. Ik wil een mini-bieb in huis en die gaat echt ooit komen. 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

