Koffie tag

Vorige keer had ik het over thee. Nu naar mijn favoriete drank om 6u30: koffie! Deze tag vond ik hier.

Wanneer dronk jij je eerste kopje koffie?

Wanneer dat juist was, kan ik me eigenlijk niet zo goed meer herinneren. Wel weet ik nog dat dit bij mijn grootouders was, één kopje deca na het avondeten kregen we, als we wilden. Dit zal ergens tijdens mijn lagere school periode geweest zijn.

Met wie drink jij graag koffie?

Alleen, met Lief, met vrienden, met collega’s, met … Vul zelf maar aan. Ik drink koffie met eender wie samen met mij koffie wil drinken.

Op welke momenten van de dag drink je koffie?

Eigenlijk drink ik heel de dag door koffie. Tenzij ik te lui ben om een verse pot te zetten… Tijdens schooldagen drink ik vooral in de voormiddag koffie, na de middag schakel ik over op water.

Wat is je favoriete koffievariatie?

koffie tagKoffievariatie? WTF? Ik drink het liefst gewone koffie. Af en toe – op café – durf ik al wel eens te gaan voor een cappuccino of koffie verkeerd (latte macchiato, lait Russe, of hoe je het ook wil noemen).

Wat is je favoriete koffiemerk?

Heb ik niet. Douwe Egberts heeft lekkere koffie, maar wij kopen meestal de Graindor van Colruyt. Even lekker!

Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of blijf je trouw aan één soort/smaak?

Aangezien de koffie er bij ons tamelijk snel door vliegt, proberen we prijsbewust te kopen. Niet al te veel variatie dus. Als we uit eten of drinken durf ik al wel wat experimenteler uit de hoek komen en kiezen voor iets anders.

Wij hebben ook nog zo’n “ouderwets” koffiezetapparaat. Geen senseo of dolce gusto hiero.

Heb je aparte soorten/smaken in huis voor je gasten?

Je kan bij ons kiezen tussen koffie, koffie of koffie! Nee dus. De enige aparte koffie die we hebben is déca cappuccino oploskoffie voor mijn schoonmoeder, maar die brengt ze zelf mee.

Waar koop jij je koffie?

Deze vraag heb ik al beantwoord: Colruyt!

Hoe drink jij je standaard kopje koffie?

5 overvolle schepjes in het apparaat en wachten op de piep. Tasje (zeg maar Tas) ongeveer 3/4 vol, 2 klontjes suiker en aanvullen met melk.

Wat vind jij het lekkerst bij de koffie?

Koekjes, chocola, cake, een klein zoet hapje dus. Een advocaatje mag ook wel af en toe, maar niet te vaak.

Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?

Hmm, da’s een moeilijke… Geef mij maar – met pijn in het hart – nooit meer thee. Hoewel ik wel kan genieten van een tasje thee, ben ik een echte “koffielurker”. Nooit meer koffie zou dus een straf zijn! Maar laat me deze vraag beantwoorden wanneer ik verkouden ben, dan ga ik voor thee. Die koffie smaakt dan naar niks en een goeie thee met honing is toch echt wel lekkerder en beter voor de keel!

Oploskoffie?

Alleen als er geen “echte” koffie aanwezig is. Ik ben zeker geen tegenstander, het smaakt best nog wel ok en iedereen kan zelf bepalen hoe sterk hij zijn kopje wil. Maar er gaat niets boven een vers “bakkie troost”!

 

Nu weten jullie weer wat meer over mijn drankgewoontes. Bij deze tag ik iedereen die wat meer over zijn/haar koffie wil prijsgeven!

Wat verkiezen jullie: een kopje koffie of toch maar thee?

4 thoughts on “Koffie tag”

Geef een reactie

