Doelen | Juni

Juni is alweer voorbij. We zijn in de helft van het jaar, dus tijd voor een terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden? Zijn er doelen die ik voor de tweede helft moet bijstellen? Of is alles nog haalbaar?

Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: van alle thema’s zijn de eerste drafts af. We hebben overal doelen bij, activiteiten en een kort lesverloop. In de tweede helft van het jaar is het de bedoeling dat we die korte lesverlopen uitschrijven en zo een “handleiding voor dummies” maken van onze wereldoriëntatie-lessen.

Geld:

  • 600 euro sparen: goed bezig! Er staat nu dus al €300 meer op de rekening dan wanneer ik er niet bewust mee bezig zou zijn.

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: mijn stappenteller heeft het dinsdag 21 juni opgegeven 😥 Ik haal volgens mijn gsm nog een maximum van 100 stappen per dag! Zelfs na een namiddagje Shopping Center haalde ik de 50 niet! Geen idee hoe ik dit doel dus verder ga opvolgen…

    Vrienden&familie:

    • Maandelijks bellen/afspreken met K.: het wordt tijd dat ik haar weer eens bel. De laatste keer dateert van midden juni – dus doel wel behaald. Gelukkig waren het gesprekken met wat leuker nieuws deze maand!
    • Maandelijks bij Bonneke langs: oeps… Ik zal blij zijn wanneer het vakantie is en er wat meer tijd is voor deze dingen. Vaak schuif ik dit aan de kant met het idee ‘volgende week’, maar die volgende week is er niet gekomen deze maand… *kruipt in een hoekje van schaamte*

    Relatie:

    •  Een weekendje weg met Lief: *check in april*

    Spiritueel:

    • Lenormand: ik heb besloten dit doel even aan de kant te schuiven. Ik heb het gevoel dat er op dit moment andere dingen mijn aandacht meer nodig hebben. Wanneer de tijd en de nood ervoor is, zal ik dit weer opnemen.
    • Mediteren: op het einde van de maand heb ik hier weer een begin mee gemaakt. Visualisaties en uitgebreide meditaties zitten er voorlopig nog niet in, back to basics is het nu, met bodyscans en ademhalingsoefeningen.
    • Regelmatig schrijven: deze kan ik afvinken, ik heb me in juni echt bezig gehouden met weer bewust dingen te noteren. Kleinigheden, om weer in de schwung te komen.

    Persoonlijk&vrije tijd:

    • Wekelijks 1u voor mezelf: check! Hoewel ik deze maand weer wat teruggevallen ben in het niet-goed-weten-wat-te-doen. Moeheid zorgde er ook voor dat ik dat uurtje vaker al slapend doorbracht dan met iets nuttigs!
    • 10 boeken lezen: dit vlot niet echt, eigenlijk… We zijn halfweg het jaar en ik heb er nog maar 2 uit. Om een of andere reden krijg ik mezelf niet op tijd naar bed om nog een hoofdstukje of twee te lezen…
    • Wekelijks bloggen: deze is in orde, vind ik. Eén week heb ik wat gefaald en is de post pas de volgende dinsdag online gekomen, maar het was dan ook een drukke periode op school: toetsen, taken, verbeteren, punten, rapporten, inpakken, opruimen, …

    Huis:

    • Veranda laten maken: we hebben dus die man gecontacteerd, die is komen kijken en heeft een offerte gemaakt. Nu moeten we dus zo snel mogelijk de veranda leegmaken, zodat ze aan de slag kunnen en dan hoop ik vóór het najaar weer droog te kunnen zitten daar!
    • Huis opruimen: juni was vooral een maand van trachten alles wat op orde was, ook ordelijk te houden. Als gevolg hiervan is de living nog steeds erg netjes hoor! De andere delen van het huis daarentegen… In de bureauruimte is er volgens mij een bom ontploft! 😦

    Ik merk dat ik sommige doelen met gemak haal, terwijl andere een echte worsteling zijn. Is het motivatie (of een gebrek daaraan)? Tijd? Prioriteiten? Vermoeidheid? Alles een beetje, denk ik.

    Als ik even helemaal eerlijk ben, heb ik het na een jaar ook nog steeds erg moeilijk met het regelen van een huishouden, een full time job en een kind erbij. Ik kan gewoon geen regelmaat vinden. Ik snak echt naar de momenten waarop ik even tijd heb voor mezelf – wanneer Kleine Man slaapt – en dan heb ik écht geen zin om de (af)wasmachine in/uit te laden, te stofzuigen, te dweilen, op te ruimen en alle andere taken er ook nog eens bij te nemen. Nee, dan kruip ik de zetel op en voel me schuldig om al het werk dat blijft liggen. En zo blijf ik maar constant achter mezelf en de feiten aanhollen. Ik kom er niet, met 24u in een dag. Wie heeft dat trouwens bedacht? Konden ze er niet één of twee extra voorzien?

    8 thoughts on “Doelen | Juni”

    1. Het zou ik kunnen dat je alles in één keer wilt. Dat is ook niet handig. Misschien is het een idee om een vast ritme (in het huishouden) te vinden en daarna pas met andere dingen bezig te zijn? En nu de vakantie eraan komt, of die is er al, zal je mss wat meer orde op zaken kunnen stellen. In ieder geval ben je al goed bezig! Laat je succes afhangen van de gehaalde doelen, en niet die die nog op het lijstje

      Liked by 1 persoon

    2. Dit is nu exact waarom ik thuismoeder wilde worden en zijn, het gaat ook niet in je eentje allemaal, en werken, en een kind opvoeden en nog tijd voor jezelf en, en, en, huishouden…. Huishouding men doet er zo licht over maar het is een dagtaak zeker als je een kind hebt over de vloer, ik weet nog dat ik elke dag, echt elke dag, de vloer zoog en dweilde zodat mijn kindje van de vloer kon eten omdat dit gewoon was. Elke avond opnieuw voor de nieuwe dag, wassen, hangen, keuken, koken, boodschappen….. Zelfs toen ze op school zat, vroeg ik mij al af, hoe doen werkende moeders dit, nu was ik ook nog eens alleenstaand natuurlijk, ik ga dan ook hopen dat jouw partner wel ook mee helpt in dit alles. 😉

      X

      Liked by 1 persoon

    3. Beetje bij beetje babe! En wat jammer dat je stappenteller de geest heeft gegeven. Ik gebruik nog steeds de app ‘stappenteller’ en die bevalt mij tot nu toe best. De vorige twee weken heb ik er wat de brui aan gegeven, maar deze week terug opgepakt. Plus, Pokémon maakt het wel leuker om te gaan wandelen! 🙂

      Liked by 1 persoon

      1. Dom, een andere app downloaden was zelfs nog niet in mij opgekomen 😂
        En ik ben sinds een paar dagen ook beginnen pokemonnen, jammer dat er hier in de buurt weinig verzamelpunten zijn om te gaan draaien 😁 maar idd een goed incentive! J. Gaat al elke dag met Beau wandelen 😂

        Like

    Geef een reactie

