Blog toppertjes

i-love-your-blog

Laat ik wat aan Blog Lovin’ doen en en een lijstje opstellen – want ik hou van lijstjes – van verschillende blogs die ik zelf regelmatig bezoek en volg. Neem vooral ook eens een kijkje!

Deze blog is van een zeer dierbare vriendin van me. Ze beschrijft zowel haar woelige verleden als het heftige heden. Maar vooral haar zoektocht op het spirituele pad krijgt hier een plekje. Erg leuk om te volgen hoe ze open bloeit en ervaringen opdoet!

De schrijfster van deze weblog ken ik ook persoonlijk en ik heb met haar al een lange weg op het paganistische pad afgelegd. Loena is een fijne meid die de dingen op haar eigen manier doet. Zo heeft ze bijvoorbeeld haar eigen tarot-set ontworpen!

Deze blog kwam ik toevallig tegen in een blogroll van tags die ik regelmatig bezoek. Het wekte mijn interesse en sindsdien lees ik alles wat ze schrijft. Zoals de titel al doet vermoeden, gaan haar berichten (vooral) over hekserij en hoe zij dit ervaart.

«Ik vind een beetje zweverigheid heerlijk, maar het hoeft van mij allemaal niet te over the top.» Dit vond ik zo’n leuke uitspraak waar ik me helemaal in kan vinden, dat ik maar meteen haar blog heb gevolgd. En daar heb ik nog geen spijt van gehad! Ze heeft zo’n fijne manier van schrijven over allerlei onderdelen van hekserij in het dagelijkse leven.

Dit is een Art journal blog, de enige artsy blog die ik in de lijst opgenomen heb. Niet bewust, maar dit is gewoon de enige waar ik regelmatig updates van ontvang. Misschien ook wel omdat ook Kristal een spirituele weg opgaat met haar art journaling, ze ontdekt dit jaar het werken met de elementen. Als je hier interesse in hebt en je houdt wel van knutselig bezig zijn (of je maakt al art journals, scrap books, mood boards, …), kan je bij haar voor de elementen lucht en water al een “werkboek” vinden om mee aan de slag te gaan. De andere twee elementen volgen later in het jaar.

Morgaine (of Suzan) schrijft over haar leven: wat ze ziet, hoort, doet, denkt, voelt, … En ik vind het leuk om met haar mee te lezen/leven. Ik hou wel van Picasso, haar mooie foto’s en haar kunst. Een erg fijne vrouw met veel liefde en medeleven. Ook zij heeft een heksenkantje, dat ze perfect in het dagelijkse leven heeft geïntegreerd.

Deze Bruggeling (Brugse zot?) leerde ik via via kennen op WordPress. Zijn schrijfstijl is apart, zit vol humor en zijn levenswijsheid en ervaringen zijn dus vaak met de nodige korrel zout te nemen 😉 Ik lees zijn berichten telkens weer met veel plezier!

Roos is een Nederlandse studente en haar blog gaat exact over wat de titel zegt: wat Roos denkt, schrijft ze neer. Van zware papers tot bedenkingen over een tasje koffie: alles kan en dat vind ik nu juist leuk aan haar blog.

Als fervent lezer was ik op zoek naar boek-blogs. En man, ik ontdekte een hele community! Deze Canadees sprong er voor mij uit door zijn luchtige, doch to the point kijk op boeken en al wat met lezen te maken heeft. Elke maand krijg je ook een recap, waardoor je zeker niks mist.

Deze man is een landgenoot (en collega-leerkracht). Via de vorige blog op de lijst kwam ik bij hem terecht en in dit piepkleine landje moet men elkaar steunen! Book reviews, wekelijkse meme‘s, maar ook muziek en televisie/film komen aan bod. Voor elk wat wils dus, als je tenminste goed Engels kan, want Nick schrijft uitsluitend in het Engels.

Ook deze blogger komt uit ons kleine landje. En ook hij schrijft in het Engels. Begrijpelijk, aangezien dit toch meer lezers bereikt. Jonas studeert nog – wat een luxe, al die vrije tijd! – en schrijft over ‘vanallesennogwat’: boeken, tv-series, films, muziek, … Ook tags en awards komen regelmatig voorbij, altijd leuk om te lezen!

Zo zijn we al bij de laatste op mijn lijstje aangekomen, maar daarom zeker niet de minste (5 brownies krijg je van mij 😉 )! Anne van Inked Brownies is ook een book blogger, maar op haar eigen aparte manier, met vaak een goeie scheut humor erbij. Hoewel ze van Nederland afkomstig is, schrijft zij in het Engels.

Zijn er nog blogs die je mij kan aanraden?

 

13 thoughts on “Blog toppertjes”

  1. Ik las aandachtig de commentaar bij de weblogs die je ons aanraadt, tot ik mijn eigen naam tegenkwam. Als je nog nooit iemand hebt zien blozen, dan kon je dit op dat moment hebben gezien. Wat een complimenten, wat een eer, dank je wel.
    Zelf heb ik een soort ‘stop’ gezet op de weblogs die ik volg. Wie ik volg, doe ik aandachtig, lees ik en geef er graag een woordje commentaar bij. Als dat er meer dan dertig worden, lukt dit niet meer.
    Dank voor de verwijzing !!

    Liked by 1 persoon

  2. Zelfde als Thomas, hahaha dank je wel en wat lief en leuk om zo terug te lezen, ja heb ik nog aanraders… jij zit meer in de boekenhoek, nu lees ik wel boeken maar van de reviews ben ik niet zo zelf. 😉

    Heb ik nog mensen waarvan ik zeg de moeite waard? ja best wel een aantal, maar bij mij vind je een link lijst, moet weer eens updaten, waar je zo doorheen kunt gaan en zelf eens kunt kijken. Ik ben namelijk ook gek op fotoblogs, maar of jij daar ook van houdt? Dat is in elk geval weinig tekst en veel foto… hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Neuzie, ook een Belgische, prachtige foto’s komt overal… kort van stof… en…
    https://curieuzeneuzemosterdpot.wordpress.com/

    GerdaYD, al net zo lang op blog als ik dat ben, van het eerste uur praktisch, ook een Belgische is er 3 in de week ongeveer maar dan moet je ook van architectuur houden en musea: http://gerdayd.blogspot.nl/

    Silke, een Belgische studente die ook over haar REC academy vertelt, haar leven en ook haar studie en ook foto’s iets langer van stof, en werkelijk waar, zo lief! : http://bysilke.be/

    Hillechien Prins, heeft borstkanker overwonnen en onderhoudt ook een fotoblog, kort van stof hier en prachtige foto’s! Ook een Belgische: https://mijnfotogalerij.wordpress.com/

    Mrs. Brubeck, nog een prachtige Belgische dame en haar man Mr. Brubeck blogt ook, zeer persoonlijk ook.
    https://mrsbrubeck.wordpress.com/

    En Mr. Brubeck, ook Belg en dus de wederhelft van… ze staan overigens op het punt om voor het eerst opa en oma te worden 😉
    https://brubecktakes5.wordpress.com/

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Net als Thomas zat ik zonder enig vermoeden te lezen (en te klikken) totdat ook ik dacht “Omg, dat ben ik! O_o”. Zooooo lief, dankjewel!! 😊 En leuk om nog meer bloggers van bijna eigen bodem te zien (hoop dat dat geen belediging is, komende van een kaaskop 😁)!💝💜💚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

