Doelen | Mei

Ook mei is alweer voorbij gevlogen, dus tijd voor een terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden?

Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: voorlopig staan we nog even ver als vorige maand. Tussendoor ben ik op vrije momentjes wel bezig met het herschrijven van de werkboekjes. Deze waren echt al verouderd en het is tijd voor een “heruitgave”.

Geld:

  • 600 euro sparen: check! *Goe bezig!*

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: de app er eens bij genomen en deze maand heb ik mijn doel 14x niet behaald. Best wel veel, als ik het zo bekijk… Nu waren er veel verlengde weekends en dan ben ik sowieso minder actief. (Hoewel, zo achter Kleine Man aanhobbelen… Maar da’s dan zonder gsm natuurlijk!) Volgende maand ga ik voor maximum 10!

Vrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K.: deze maand begon goed! K. aan de lijn gehad. Stiekem ben ik telkens erg blij wanneer haar naam op mijn gsm-scherm verschijnt! Zelf durf ik namelijk niet altijd te bellen, omdat ze zo onregelmatig werkt (soms tot 5, soms pas om 6 of later gedaan…) Tegen het einde van de maand haar ook nog onverwacht gezien, onder minder leuke omstandigheden… Maar ook dan ben je er voor elkaar, daar zijn vrienden voor!
  • Maandelijks bij Bonneke langs: Deze maand hebben we de vorige helemaal goed gemaakt! Eerst is ze in het begin van de maand langs geweest om de verjaardag van Kleine Man te vieren. Iets later zijn we nog eens gepasseerd om zijn cadeautje op te pikken.

Relatie:

Spiritueel:

  • Lenormand: nope.
  • Mediteren: dubbel nope.
  • Regelmatig schrijven: hoewel het nog niet als regelmatig bestempeld kan worden, heb ik hier toch wel al een kleine vordering gemaakt. Toch heb ik nog steeds een onvoldaan gevoel over mijn vooruitgang in dit onderdeel. De eerste helft van het jaar zit er al bijna op. Tijd voor verandering (en die komt er)!

Persoonlijk&vrije tijd:

  • Wekelijks 1u voor mezelf: check! Ik denk er zelfs aan om dit doel uit te breiden naar 2u! 😀 Misschien dat ik op deze manier wat andere doelen afgewerkt krijg…
  • 10 boeken lezen: Ik worstel nog steeds met Het Lied van IJs en Vuur… Zo erg zelfs dat ik eraan denk om de reeks even aan de kant te schuiven en wat lichtere lectuur te kiezen. Deze week ben ik dan ook begonnen in The Maze Runner. Ik ben benieuwd, op Goodreads las ik niet zo’n goeie reviews…

Maze runner

  • Wekelijks bloggen: opnieuw check! Hoewel ik hier en daar een beetje gefoefeld heb en de post een dag te laat online kwam – zien we door de vingers.

Huis:

  • Veranda laten maken: de eerste stap is gezet! We hebben een firma gecontacteerd van iemand die mijn ouders kennen. Binnenkort een datum afspreken waarop de “grote baas” eens kan komen kijken om een offerte te maken. Reden waarom het plots zo snel ging? Het typisch Belgische weer van de voorbije weken. De veranda stond bijna helemaal onder water… (de vloer he, niet de hele veranda!)
  • Huis opruimen: Zoals je in deze post al kon lezen, is de hele leefruimte onderworpen aan een make-over. Niets te fancy, weinig nieuwe dingen (enkel het tv-meubel), wel alles een nieuw plekje gegeven. Op deze manier is dan ook de hele living een keertje opgeruimd. Weg met die rommel! De eetkamer is de volgende stap op de lijst.

Dat was weer de samenvatting van mei. De laatste maand van het schooljaar gaat nu in, wat is de tijd toch voorbij gevlogen! En we zijn er nog lang niet… Gelukkig staan er weer 2 maanden vakantie te wachten! Nu ja, “vakantie”, aangezien onze school verhuist naar een gloednieuw gebouw, zullen we een hele periode mogen opofferen aan inpakken, verhuizen, uitpakken en inrichten. Maar we starten volgend jaar in een nieuw gebouw – hetzelfde gebouw als de crèche van Kleine Man! – met nieuwe lokalen, een nieuwe speelplaats en een schone lei. Ik kijk er al naar uit!

Maar eerst: de verjaardag van Lief. Happy birthday, lieve schat! Hopelijk geniet je wat van deze dag ❤

birthday

Welk boek lezen jullie op dit moment?

11 thoughts on “Doelen | Mei”

  1. Even stilstaan bij jezelf om naar je doelen te kijken *check* :D. Ik zou Game of Thrones lekker aan de kant schuiven als ik jou was. Soms ben je het gewoon even zat in van die dikke pillen gigantisch veel personages! In welk deel ben je bezig?

    Liked by 1 persoon

    1. Ja, precies! Was begonnen in het derde boek deel 2. Wilde het eerst ineens doorlezen, aangezien het echt het vervolg van dat eerste deel is natuurlijk. Maar liggen worstelen en wroeten doet mijn zin in lezen enkel maar afnemen.
      Bedankt voor je reactie!

      Liked by 1 persoon

      1. Ooh, dan zou ik voorlopig al helemaal niet aan het vierde boek beginnen ;). Het derde boek was voor mij juist relatief snel vergeleken met boek 2, maar inderdaad, met tegenzin iets gaan lezen werkt alleen maar averechts! 🙂

        Liked by 1 persoon

  2. Echt lezen ben ik hem niet, heb ik al gedaan maar het boek wat nu op mijn nachtkastje ligt en ik ergens open sla om dat hoofdstuk tot mij te nemen, en elke keer weer is het raak 😉 Een intuïtie dingetje, hahaha Is manuscript uit Accra van Paulo Coehlo, het is geen verhaal, noch wijsheden die gegeven worden maar eerder en meer het leven beschreven in al zijn vormen, moeilijk uit te leggen, want het is jij die op jouw manier een wijsheid eruit kan halen of een klik kan voelen van jaaaaaaaaaa zoooooooooo of niet…

    https://www.bol.com/nl/p/manuscript-uit-accra/9200000005563650/

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk om je doelen weer voorbij te zien komen! Nu je het zegt, die van mij moeten ook even herbekeken worden 😉 Welk boek ik nu lees? DeE Ontembare Vrouw. Wat een ongelovelijke pil…. Een prachtig boek en ik leer er veel uit, maar jezus wat een pagina’s. Dus hopelijk is het nu snel uit (400/500)…

    Liked by 1 persoon

  4. ❤ Vriendinnen zijn, dat is meer dan enkel bellen wanneer het goed gaat en om te vragen hoe je week was. Vriendinnen zijn, dat is gewoon ongeremd bij elkaar kunnen uithuilen. Bi, ik hou van je, dat weet je toch hé?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

