Doelen | April

April is ook alweer voorbij, dus tijd voor een terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden?

Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: in de tweede week van de Paasvakantie zijn mijn collega en ik nog een keertje samengekomen en zijn we er hard tegenaan gegaan. De directie had de deadline voor het lesverloop van alle thema’s op eind juni gelegd; die hebben we nu al gehaald! Uiteraard zijn we nog niet helemaal in orde met al de rest, maar stukje bij beetje komen we er wel.

Geld:

  • 600 euro sparen: ook deze maand weer check, *tsjing tsjing*.

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: ik let er echt wel vaker op. En ik moet zeggen dat ik in vergelijking met de voorbije maanden ook echt vaker mijn doel behaal! Toch blijft het weekend het moeilijkste struikelblok… De wandelingen met Kleine Man op zaterdag zorgen voor een groen balkje (op mijn stappenteller), maar dat compenseer ik dan weer – in negatieve zin – door op zondag bijna de hele dag stil te zitten terwijl ik werk voor school: verbeteren, punten registreren, weekplanningen maken, reflecties schrijven, materiaal aanmaken, … Maar 5 (of 6) op 7 is niet slecht, toch?

Weet er trouwens iemand hoe je screenshots neemt met een Samsung S5?

Vrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K.: check! Je kan er alles over lezen in haar Life-update hier.
  • Maandelijks bij Bonneke langs: Deze is er, eerlijk gezegd, deze maand een beetje bij ingeschoten. Volgende maand goedmaken dus!

Relatie:

  • Een weekendje weg met lief: in de Paasvakantie besloten we dus om er even tussenuit te knijpen. 5 dagen en 4 nachten in De Krim, een vakantiedomein op Texel – het grootste Waddeneiland. Uiteraard gingen Kleine Man en Beau (de hond) mee! Een heleboel om in te pakken en mee te nemen dus – zucht. Gelukkig waren we niks belangrijks vergeten en 3,5u na vertrek kwamen we eindelijk aan. Mooi huisje, alles aanwezig, netjes, proper; enkel jammer dat de tuin niet afgezet was, geen “vrije uitloop”-hond dus. De eerste dagen genoten we van de rust, de omgeving, de wandelingen, de natuur en elkaar. De laatste twee dagen genoten we van het gezelschap van Dawn en haar vriend. Hieronder enkele leuke sfeerbeelden:

wp-1461263380535.jpeg

Spiritueel:

Dit blijft mijn zwakke plek. Het staat gewoon niet in mijn prioriteitenlijst, ook al ervaar ik hier een lage tevredenheid over – tegenstrijdig, ik weet het.

  • Lenormand: hoewel ik echt wel zin had om hiermee weer aan de slag te gaan toen ik mijn doelen opstelde, merk ik nu dat die drive stilletjes aan weggeëbd is. De reden hiervoor weet ik eigenlijk niet, maar ik heb niet de behoefte gehad om de kaarten te gebruiken, en dus ook niet om er verder meer over te weten te komen.
  • Mediteren: ik heb mijn mp3-speler (een ding van minstens 8jaar oud) teruggevonden! Daar staan enkele simpele meditaties op die ik vroeger regelmatig deed. Nu nog het kabeltje zoeken om hem op te laden (maar waar)…
  • Regelmatig schrijven: ik merk dat ik hier een beetje met tegenzin tegenaan kijk. Niet omdat ik niet wíl schrijven, wel omdat alle documenten op de vaste computer in het bureau staan, en daar nog niet opgeruimd is… Dan kruip ik dus liever met de laptop op schoot in de zetel, maar daar kan ik dan weinig doen natuurlijk…

Persoonlijk&vrije tijd:

  •  Wekelijks 1u voor mezelf: check! En deze keer ben ik ook bewuster bezig met wat ik gedurende dat vrije uurtje zal doen. De eerste weken heb ik vooral gelezen – het boek MOEST uit! De laatste weken heb ik me vooral gefocust op de blog. Ik heb namelijk graag een aantal berichten klaar staan, zodat ik zeker ben dat ik wat te posten heb!
  •  10 boeken lezen: 2/10. Eindelijk is boek 3 deel 1 van GoT uit! Deel 2 is al een aanzet tot gemaakt (hopelijk duurt dit deel wat minder lang…).GOT 3.1Wekelijks bloggen: check!

Huis:

  • Veranda laten maken: nog steeds niet gebeurd… Gelukkig is het weer al wel wat beter meegevallen en hebben we geen lekken meer gehad.
  • Huis opruimen: de kinderkamer, slaapkamer en keuken hebben vorige maand een grondige schoonmaak- en opruimbeurt gekregen. Uiteraard hebben we dit deze maand wat onderhouden. Ook het toilet kreeg eens een grondige poetsbeurt (lees: alle muurtegels werden gereinigd en het raampje gelapt) en ook de andere ramen van het huis werden onder handen genomen door Mr. Proper. Wat een zicht nu! De hal boven en de trap werden goed gepoetst en Lief heeft 2 van de drie kastjes voor de hal al in elkaar gezet – jeej, opbergruimte!

Eerlijk? Ik heb het gevoel dat ik bijlange niet sta waar ik eigenlijk al wilde staan met enkele van mijn doelen. Over sommige andere doelen heb ik dan weer een erg goed gevoel dat ik ze toch al een kwart jaar volhoud (of mijn best doe ze vol te houden).

Hoe zit dat bij jou? En hoe ga jij om met het besef dat sommige doelen misschien toch niet zo haalbaar zijn als je eerst dacht?

8 thoughts on “Doelen | April”

  1. Van de kaarten, weet dat het niet altijd nodig is, dit kan met vlagen komen, zo gaat het bij mij ook, en doe ik puur op intuïtie en stel ik nooit maar dan ook nooit als doel. De energie om je heen moet goed zijn om je daarmee bezig te houden, zo simpel is het, je hebt een kleintje, bijna 1 jaar nu en dan is het logisch dat je vele doelen niet altijd zult halen.

    Hij staat op nummer 1, en dan sta je nog voor de klas ook, ik bedoel, je bent moeder en je werkt ook nog eens en dan ook nog met kinderen. Laat het dus los, doelen stellen is leuk, maar gun het jezelf ook om dit te relativeren. Vooral als je kinderen hebt en dat doel van 1 uur per dag voor jezelf, die is zo ontzettend belangrijk, zeker de komende 10 jaren of misschien nog wel langer.

    Kortom, vanuit ervaring kan ik je vertellen dat je gewoon weinig tijd zult vinden om je met het spirituele bezig te houden, dat is bij mij pas gekomen toen mijn dochter dus tiener was of werd en zij Charmed op tv ontdekte en vragen ging stellen, dat hiermee allebei onze levens veranderde, was mooi… Maar voor die tijd, had ik nergens tijd voor.

    Kortom, ik liet los en de volgende dag bekeek ik opnieuw wat echt nodig was, en waar ik eventueel iets kon doen, maar vaker nog, was daar totaal geen ruimte voor.

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Daar heb je 100% gelijk in, en loslaten is iets wat ik erg moeilijk kan. Maar zoals je zei, mijn prioriteiten liggen nu anders en dat moet ik accepteren en verder gaan! Bedankt voor je reactie.
      Xx

      Liked by 1 persoon

      1. Heel graag gedaan, en blijf wel doelen stellen voor jezelf, maar schaaf ze bij naar je dagelijkse leven in de praktijk 😉 Dat is hoe ik het ooit gedaan heb ook, en daar leer je ook mee loslaten, als je beseft dat bijschaven heel natuurlijk is naar wat mogelijk is, dit noemen we dan weer realiteit, hahaha Succes, en als je wilt kletsen, mag je mij altijd mailen over wat dan ook! ❤

        Liked by 1 persoon

  2. Voor de screenshot: probeer eens de knop onderaan in het midden + aan/uit knop inhouden. ALs hij geen screenshot neemt, sluit hij waarschijnlijk de app af – gewoon nog eens opnieuw doen dan…

    Like

  3. Vorig jaar had ik op een bepaald moment hetzelfde gevoel, de sleutel voor mij bleek dan te zijn, om de maand erop wat minder hooi op mijn vork te nemen. Juni is het jaar halverwege, dus dan kun je idealiter je doelen voor de rest van het jaar herdefiniëren. Niet opgeven is de andere sleutel! Het begin is altijd het moeilijkst en met ‘goede voornemens’ is dat net het probleem: je geraakt ontmoedigd, waardoor je ze helemaal laat varen. Niet gelukt? Volgende maand een nieuwe kans! (ik moest eigenlijk nu ook klaar zijn met Tarot, maar helaas 😉 )

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

