Prikkel je zintuigen-tag

Deze week weer tijd voor een tag. En weer eentje die ik van Dawn gepikt heb! De originele tag komt van Sytse en ondertussen hebben al heel wat medebloggers hem ingevuld!

Wat is de lekkerste geur die je ooit hebt geroken?

Hier heb ik vaak getypt en weer gewist. Chocolade? Vers fruit? Het bos? Vers gemaaid gras? Hoewel dit allemaal stuk voor stuk geweldig lekkere geuren zijn, ga ik toch voor een ietwat vreemdere keuze. Mijn antwoord? Betterfood-koeken! Nu denk je waarschijnlijk “Huh?” en groot gelijk heb je. Maar laat mij het eventjes uitleggen…

Mijn allereerste herinnering hangt namelijk vast aan deze geur. De geur van geborgenheid en veiligheid. Van ongedwongenheid, speelsheid en jeugdigheid. De geur die voor mij onlosmakelijk verbonden is met de crèche waar ik als baby/peuter overdag verbleef. Elke keer ik deze koekjes ruik – en dat is tegenwoordig redelijk vaak, namelijk elke keer ik nu fruitpapjes voor Kleine Man maak – word ik weer overspoeld door die gevoelens en dat brengt een rust en kalmte met zich mee die toch moeilijk te evenaren valt.

Wat is het fijnste geluid dat je ooit hebt mogen horen?

Kleine Man is nu bijna een jaar en is volop bezig met de wereld te ontdekken. Elke dag verbaas ik mij erover hoeveel hij weer bij geleerd heeft. Wanneer iets lukt, wanneer iets hem boeit of gewoon wanneer hij übervrolijk is, kan hij ontzettend hard lachen, gibberen, gieren en brullen. Dat geluid is mooier en fijner dan eender welke andere klank ter wereld!

Regendruppels die op het dak vallen komen trouwens op een mooie tweede plaats.

Wat is het mooiste beeld dat je ooit op je netvlies had en wanneer was dat?

Hier val ik eventjes in herhaling, maar ook bij dit zintuig staat onze Kleine Man centraal. Ik zal niet zeggen dat de geboorte letterlijk het mooiste beeld ter wereld is. Maar je kind ter wereld brengen en voor de eerste keer kunnen aanschouwen, dat is toch een speciaal moment. Op dat ogenblik is er geen mooier wezen ter wereld, geen mooier beeld dat je zou kunnen aanschouwen.

Wat is de prettigste smaak die je ooit in je mond hebt gehad?

chocolaHier twijfel ik geen seconde over: chocolade! Dit zou ik de hele dag door kunnen snoepen. In taartjes en cakejes, op soesjes en koekjes, met nootjes, praliné of gewoon, snickers, mars, milky way, maltesers en m&m’s, … Ik kan blijven opnoemen! Er gaat letterlijk geen dag voorbij of ik heb – in een of andere vorm – wel chocolade opgepeuzeld. Toch eventjes verduidelijken: pure chocolade vind ik wat te bitter en witte chocolade vind ik niet echt chocolade (het is dan ook enkel cacaoboter)… Melkchocolade is voor mij perfect!

Wat is het plezierigste gevoel dat je ooit hebt mogen voelen?

Dit vond ik de moeilijkste vraag om te beantwoorden. Er zijn zoveel verschillende gevoelens die elk op hun eigen manier plezier brengen. Na lang nadenken, ben ik toch gegaan voor een knuffel van Lief. En onuitgesproken daarbij natuurlijk ook de liefde die daar van uitgaat.

 

Sta er eens even bij stil en denk ook eens na:

wat prikkelt jouw zintuigen?

2 thoughts on “Prikkel je zintuigen-tag”

  1. Ik weet wel een manier om van die chocolade af te komen hoor, ga gewoon in een chocolade fabriek werken, dat heb ik ooit ook gedaan, en ja… ik ben niet meer zo gek op chocolade in welke vorm dan ook omdat ik daar ooit 3 maanden kon eten wat ik wilde tijdens het werk, geloof mij.. dat doe je 2 hooguit 3 dagen, dan komt het je neus uit, hahahahaha

    Goed, mijn antwoorden kun je hier lezen: https://mymorgaine.wordpress.com/2015/11/10/de-prikkel-je-zintuigen-tag/

    Omdat ik weet dat het alweer een tijdje terug is voor mij, heb ik hem even voor jou opgezocht, en ja, ik kan mij vinden in jouw antwoorden ook, op de koeken na, maar na uitleg, snap ik het! hahaha

    X

    Like

Geef een reactie

