Op dit moment…

Momenteel...

Deze vond ik op Pinterest. Wel leuk om een keertje te doen, dacht ik!

Lees ik… Game of Thrones Boek 3 deel 1: Staal en Sneeuw. Ik moet bekennen dat, hoewel de serie me tot nu toe wel boeit, ik traag vorder in de boeken. Dit heeft vooral te maken met de tig verschillende personages vanuit wiens oogpunt de hoofdstukken geschreven zijn. Bij een nieuw hoofdstuk moet ik vaak even terug bladeren naar zijn/haar vorige stukje om te weten hoe dat ook alweer eindigde… Ik hoop het boek uit te hebben voor het einde van de vakantie, nog 150 bladzijden!

Speel ik… 1010 (Android app), zo’n verslavend simpel spel! Ook heeft Lief me Jurassic World laten ontdekken. Beetje Pokemon (krijg verschillende dino’s bij elkaar) meets Sim City (bouw je eigen Jurassic World en zorg dat het goed draait).

Kijk ik… The Mentalist op Netflix. House M.D. en How I met your mother heb ik al helemaal afgerond. Ik kan ook niet aan een andere serie beginnen als ik de ene nog niet uitgekeken heb, klein OCD trekje van mezelf…Mentalist

Luister ik naar… MNM, in de auto. Thuis staat de radio eigenlijk bijna nooit aan. Zeker wanneer ik alleen thuis ben – dus zonder Lief – staat de televisie op. Ik kan niet “alleen” zijn, ik moet beweging om me heen zien, ook al is dat in dit geval een bewegend beeld op een scherm.

Werk ik aan… een heleboel! Ook nog de schoonmaak, de was, de afwas, lesvoorbereidingen, reflecties en thema’s voor wereldoriëntatie; een boekenlijst die ik dit jaar wil afwerken, deze blog en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een aantal dingen.

Eet ik… niet veel. Ik ben geen ontbijter, of toch niet onmiddellijk na het opstaan. Geef me een paar uurtjes om wat wakker te worden, minstens één kop koffie en dan krijg ik wel wat ontbijtgranen of een boterhammetje binnen.

Wil ik… een opgeruimd huis. Al heel lang. Lief en ik hebben deze vakantie al wel een begin gemaakt. Maar we geraken ook niet verder dan oppervlakkig opruimen en poetsen. En elke ochtend sta ik op, in de hoop dat Mickey Mouse ’s nachts Fantasia is komen spelen in mijn woonkamer (je weet wel, met de zwabbers en de emmers en zo). Maar helaas; en mijn cleaning fairy heeft ook een verschrikkelijk ongeluk gehad…

cleaning fairy

 

Heb ik nodig… slaap, liefst veel!

Hou ik van… Kleine Man. En chocolade.

Denk ik… met wat tegenzin aan de komende periode. Twee weken vakantie zijn toch ZO snel om! En vanaf nu is het in één (lange) rechte lijn naar het einde van het schooljaar, geen weekjes vrijaf meer. En ik weet best wel dat er mensen zijn die het met veel minder vakantie moeten stellen…

Voel ik…

  • me nog wat slaperig.
  • me een beetje zenuwachtig voor morgen.
  • de nood aan cafeïne.
  • me wat rusteloos; wat zal ik eens gaan doen vandaag?
  • toch een klein hongertje opkomen!

Vier ik… dat het zondag is! Een laatste rustdag voor we morgen met hernieuwde energie (waar gaan we die nog vandaan halen?) aan de werkweek beginnen.

zondag meme

Ben ik dankbaar voor… de mooie momenten die ik deze vakantie met vrienden en familie heb mogen doorbrengen. En voor de kop Corn Flakes die ik zo dadelijk naar binnen ga werken!

Goeiemorgen!

9 thoughts on “Op dit moment…”

  1. Goedemorgen Myrea! hahahaha een heerlijk schrijven van jouw kant uit, waar ik van genoten heb en zelfs herkenbare dingen in lees, alleen de huishouding gaat nu bij mij achterlopen dankzij mijn nu ondertussen getapte knie, ja ach, het zij zo, en als ik weer alles zou kunnen, zou ik je met liefde komen helpen om je huis aan kant te krijgen, dat doe ik graag namelijk, liefst bij anderen die zelf zo druk zijn 😉

    The Mentalist, heb ik al helemaal op tv gevolgd, een prachtige serie net als House MD, samen met mijn dochter, mijn dochter was er helemaal weg van, dus staan de dvd’s nog hier, heeft ze nog niet verhuist, hahahaha

    Geniet van je zondag voor jouw drukke werkweek weer start. Ik hoop dat je wel opgeladen bent verder.

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Altijd welkom om te komen opruimen 😀
      Het was een vermoeiende zondag (Kleine Man wil om een of andere reden geen dutjes meer doen overdag 😦 )
      Voor de rest zeker genoten van het mooie zonnetje, zalig, wanneer het weer warmer begint te worden!

      Hopelijk heb jij ook een leuke dag gehad!
      x

      Liked by 1 persoon

      1. Kleine Man, is nu 8 maandjes, is dat niet ook zo’n beetje de tijd dat ze dan over kunnen gaan slaan? Zo ongeveer? Sla het er even op na, gemiddeld en bedenk, elk kindje is anders 😉 De mijne sliep meteen al vanaf dag 1, 24 wel, 24 uur niet, hahaha Tot een maand ongeveer… toen kwam er meer regelmaat in. Vermoeiend is het dan zeker als ze een andere fase ingaan… heerlijk dat je toch genoten hebt, hier? Ik zit met mijn knie, ik heb niks gedaan, ben net weer wakker van een doezeltje….

        Liked by 1 persoon

      2. Hij is er al 11 hoor! En ja, ik heb ook gezien dat het rond die tijd kan zijn dat er weer een dutje minder is. Stiekem vind ik dat wel een beetje jammer, zijn eerste dutje was voor mij ook vaak een momentje om me nog ff neer te leggen 😉
        Maar ja, kleine kindjes worden (veels te snel) groot!

        Liked by 1 persoon

  2. Vriend en ik hebben hier vandaag onze krachten gebundeld en op 2 uur tijd het huis van boven tot onder gepoetst… Alleen de strijk nog (BAH! Strijk!! 😦 ) Voor ons ook alweer onze laatste dag van een weekje vakantie. Vriend zei ook nog vanmiddag, en dan nu, in één rechte lijn naar mid augustus. Nuja, we kunnen weer lekker veel plannen maken tegen dan en er zullen nog wel leuke weekendjes en een losse vrije dag tussen zitten… Voor we het weten is het terug Kerst! 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Probleem bij ons is niet zo zeer het poetsen als wel de rommel die we nog een plek moeten geven/wegdoen/weggooien… als wij poetsen is het overal rond xD
      De strijk besteed ik uit tegenwoordig. Anders bleef hij veel te lang liggen!
      X

      Liked by 1 persoon

      1. Haha, neen, dat dacht ik al – anders zou het bij jullie niet zo fris ruiken 😉 Maar ik kan me wel inbeelden dat poetsen rond rommel nog meer tijd in beslag neemt, als gewoon kunnen rechtdoor-rechtaan poetsen (bah, schoonmaken! 🙂 ). Wat leuk dat je dat nu kunt uitbesteden! Hier moet ik alles nog zelf doen, hoewel Vriend het al een paar keer had aangeboden. Ik kan me wel inbeelden met jullie kleine Man erbij, dat er nog meer werk en minder tijd is 😉

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

