Doelen | Maart

Maart is alweer voorbij, dus tijd voor een terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden?

* Dit is een gepland bericht. Zie relatiedoel voor de uitleg. *

Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: in de eerste week van de Paasvakantie zijn mijn collega en ik samengekomen om hier verder aan te werken. We hebben een hele dag goed doorgewerkt, maar zijn nog steeds maar halfweg ons doel. Volgende week dus nog een dagje doorwerken!

Geld:

  • 600 euro sparen: check. Het bedrag voor maart is ook opzij gezet!

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: ook deze maand is het nog moeilijk om dit in het weekend te behalen. Wel ben ik al alerter en hou ik de gsm (en dus de stappenteller) vaker op zak. Ik ben ook begonnen met op zaterdag (bij mooi weer) een wandelingetje te maken met Kleine Man.

Vrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K.: in maart heb ik K. niet gezien, wel gehoord. Ook al waren het maar korte telefoongesprekjes, het is leuk om haar te horen!
  • Maandelijks bij Bonneke langs: gelukkig toeval? Op 20 maart was het verjaardagsfeestje van mijn achternichtje. Die is namelijk 2 maanden voor Kleine Man geboren. Wat een verschil tussen die twee! Op dat feestje was ook mijn (onze) grootmoeder aanwezig, waardoor ik haar deze maand toch nog “bezocht” heb.

Relatie:

  • Een weekendje weg met lief: wat langer dan een weekendje, zijn we woensdag vertrokken richting Texel om vandaag (zondag dus, als alles goed gaat) terug te komen. Maar meer over ons uitstapje in de april-editie!

Spiritueel:

  • Lenormand: nog niets gebeurd. Misschien is deze vakantie wel een moment om ermee te beginnen? Leerkrachten hebben per slot van rekening toch “ZO veel verlof” en “ZO veel vrije tijd”? 😉
  • Mediteren: nog niets gebeurd
  • Regelmatig schrijven: nog niets gebeurd

Persoonlijk&vrije tijd:

  • Wekelijks 1u voor mezelf: dit uurtje heb ik echt wel. Enige probleem is dat ik zoveel wil doen en er uiteindelijk niks van in huis komt… Zou ik bloggen? Of een beetje kleuren? Wat lezen? Wat schrijven? Ik moet dringend met die Lenormand kaarten beginnen! En voor ik het weet is Kleine Man weer wakker en is de me-time alweer voorbij! Ik merk dat “plannen” het sleutelwoord is (of beter het gebrek aan planning). Hier moet ik de komende periode echt aan werken!
  • 10 boeken lezen: 1/10 gelezen. Het plan is om het tweede boek tegen het eind van de vakantie uit te hebben.
  • Wekelijks bloggen: check!

Huis:

  • Veranda laten maken: dit is, helaas, nog steeds niet gebeurd.
  • Huis opruimen: in de eerste week van de Paasvakantie vlogen we er in: kinderkamer en slaapkamer kregen een lentepoetsbeurt en kunnen er weer even tegen. Ook de keuken heeft nog eens een grondige opruim en poets gekregen. Genoeg gedaan voor deze maand. Volgende week doen we verder!

 

Hoe vorderen jouw doelen? Kan je al wat afvinken?

8 thoughts on “Doelen | Maart”

  1. Zo herkenbaar, veeelste veel te willen doen in je vrije tijd. Beginnen in een nieuw boek, of toch maar verder in dat ene boek waar je al in begonnen was, muziek maken of gewoon lekker lui een film kijken op de bank… en uiteindelijk komt er maar bar weinig van terecht. Maar gelukkig zijn er ook dingen die wel willen lukken en zo te lezen ben je aardig op streek met je planning, dat zal toch ook een goed gevoel geven! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Zo herkenbaar, veeelste veel te willen doen in je vrije tijd. Beginnen in een nieuw boek, of toch maar verder lezen in dat ene boek waarin je al begonnen was, muziek maken, of lekker lui op de bank een filmpje kijken… En uiteindelijk komt er maar bar weinig van terecht. Maar gelukkig zijn er ook nog dingen die wel willen lukken en zo te lezen ben je ook al aardig op streek met de planning, dat zal toch ook een goed gevoel geven! 🙂

    Like

  3. Ik had geen doelen per maand of zo, ik heb een long term doelenlijstje en dat weet ik pas met Samhain of ik dat gehaald heb, hahahaha waarvan eentje echt aan het ‘lot’ is overgeleverd, maar mijn jaarlegging zegt juni/juli dus, wie weet? 😉

    Maar één uurtje per week me time? Dat zou elke dat zo moeten zijn, zelfs met kinderen, hoe lastig ook, is ook wennen, voor hen, dat je een uurtje kunt stelen als zij ook wakker zijn.

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Ja, eigenlijk zou dat dagelijks moeten.. Kleine man gaat nu rond 7-8u slapen, dus uiteindelijk heb ik ook wel wat tijd. Maar het huishouden moet ook gebeuren. En in de week zie ik hem zo weinig dat alle tijd naar hem gaat 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

