My life in 20 questions

Weer een nieuwe Tag, deze vond ik onder andere terug op Natuurlijke Spiritualiteit, een blog van Elise. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen – Elise is een tijdje geleden opgehouden met bloggen. Haar website  (Dyona) is wel nog online en erg mooi en leerrijk!

1. FAVORIETE KLEUR?

Lichtblauw. Of rood. Misschien groen? Geel is ook wel fleurig. Lila? Roze? Mijn favoriete kleur hangt volledig af van mijn humeur op het moment. Soms dus ook wel gewoon zwart, wit of grijs.

2. FAVORIETE GETAL?My life in 20 questions 3

5, enkel en alleen omdat Kleine Man op 05/05 geboren is! Anders zeven, zeven is altijd wel een goede keus. Me verdiepen in numerologie staat nog op mijn spiritueel verlanglijstje, maar dat is niet zo’n prioriteit op het moment.

3. DROOMBAAN?

Ik ben echt wel tevreden over mijn huidige baan. Ik geef les aan het derde leerjaar (groep 5 voor de NL’ers), op een schooltje hier in de buurt. De werkdruk ligt best hoog, dus als het financieel mogelijk was, had ik liever parttime gewerkt. Maar helaas: een huis en auto afbetalen, een baby’tje, elektriciteit, tv, telefoons, internet, … Weinig in het leven is gratis, dus ik zal nog wel eventjes doordoen zoals ik nu bezig ben! Mijn tweede keuze – nu ja, wat ik even graag zou doen – is een (tweedehands) boekenwinkeltje openen. Zo een typisch, schattig, gezellig winkeltje waar de boeken tot aan het plafond opgestapeld liggen (à la ‘Flourish and Blotts’ uit Harry Potter, niet een Standaard boekhandel)…

4. WAAR ZIE JIJ JEZELF WONEN IN JE EENTJE/OP JEZELF?

Ik wil helemaal niet op mezelf wonen. Ik vind het best fijn waar ik nu woon, samen met Lief en Kleine Man. Ik zou nergens anders willen zijn! Zou ik (lees: samen met Lief en Kleine Man) toch verhuizen, dan kies ik voor een huisje in het buitenland. Ergens warm en zonnig. Maar dat zijn dromen voor later, want in die realiteit heb ik ook genoeg geld om nooit meer te hoeven werken (of op pensioen, kan ook)!

5. FAVORIETE MANIER OM TE REIZEN?

Het vliegtuig. Gewoon omdat dat je snel op je bestemming brengt. Wanneer de reis even belangrijk is als het einddoel, hou ik wel van een camper. De vrijheid van eender waar te kunnen stoppen en alles bij de hand te hebben.

6. WAT DOE JE GRAAG IN JE VRIJE TIJD?My life in 20 questions 2

De weinige vrije tijd die ik heb, breng ik meestal met m’n neus in een boek door. Ook kleurboeken kunnen wel wat van mijn tijd opslorpen. Af en toe ook wel eens achter (of is het voor?) de computer. En het zeteltje, met een goede film, een snoepje en drankje kan ik wel appreciëren.

7. FAVORIETE KLEDINGWINKEL?

H&M of C&A. Niet duur en ik vind er altijd wel iets leuks.

8. VAN WIE/WELKE BAND ZOU JE GRAAG EEN CONCERT BIJWONEN?

Ik heb geen “idolen”, nooit gehad. Ik heb een erg uiteenlopende smaak qua muziek. Rock, pop, jazz, r&b, hiphop, golden oldies, folk, techno, … Ik kan zo goed als alles wel pruimen! Enkel het Schlagerfestival is niet aan mij besteed… Tomorrowland is een festival dat ik toch één keer in mijn leven gedaan wil hebben, maar voor de rest is er niet zo één zanger(es) of band die eruit springt.

9. FAVORIETE THEE?

Dit durft wel eens te wisselen. Op dit moment drink ik de groene thee met citrus erg graag. Met wat honing, hmmm.

10. VERZAMEL JE IETS?

Beter zou zijn: verzamel je iets niet? 😀

Ik heb best wel wat last van verzamelwoede. Stickeralbums en ruilkaartjes – het type dat je soms bij de supermarkt gratis kreeg – (kleur)boeken, dvd’s, en veel te veel andere prullaria die ik beter weg zou geven/gooien, maar waar ik geen afscheid van kan nemen…

11. IK KAN NIET SLAPEN ZONDER…

(Dons)deken. Ik kan ook niet zetelhangen zonder dekentje. Zomer of winter, -15° of +35°, ik moet altijd ergens onder liggen. Lekker knus.

12. ALS JE 1 MILJOEN EURO HELEMAAL VOOR JEZELF KREEG, WAT ZOU JE ER DAN MEE DOEN?

Wat moeilijk, om dat geld helemaal alleen voor mezelf te gebruiken! Ik deel namelijk graag. Nu ja, er zijn altijd wel wat dingen die je jezelf graag cadeau zou doen natuurlijk. Zoals een nieuwe auto. Mijn Fiat heeft eigenlijk zijn beste tijd al wel gehad, maar moet toch nog een tijdje volhouden. Zeker nu Lief net een nieuwe auto gekocht heeft. Verder zou ik de tuin eens onder handen laten nemen en laten inrichten. En ook een aantal kleine aanpassinkjes aan het huis (die veranda, elektriciteit vernieuwen, eventueel een uitbouw, …) nu we toch bezig zijn. Ik zou toch ook echt wel een deel van het geld wegschenken; zowel aan vrienden en familie, als aan goede doelen. En het meeste van wat ik zelf bijhoud, zou gewoon lekker opgespaard worden, een appeltje voor de dorst – of voor Kleine Man later.

13. FAVORIETE MAKE-UPMERK?

Ik draag zelden make-up en heb ook echt geen favoriete merk. Mascara en oogpotlood zijn de enige make-upspullen die ik af en toe gebruik. Ik vind Yves Rocher best wel goeie producten hebben, maar ook bij Kruidvat heb ik al spulletjes gekocht (vraag me dan niet naar een merk, dat weet ik echt niet meer!)

14. FAVORIETE LEKKERNIJ?

Zonder nadenken: (melk)chocolade! In eender welke vorm.

Pasta verdient een mooie tweede plaats. Ik zou elke dag wel pasta lusten!

15. FAVORIETE SEIZOEN?

My life in 20 questions

Ik ben een echt zomerkind! De natuur staat echt vol in bloei, overal groen en de lucht is “zwanger” van allerlei geuren! Lange dagen, zwoele nachten, de zon, vakantie, rusten en relaxen, liefst nog ergens een zeetje en een strand mee op het lijstje. Ik hou ook van de hitte en bloei helemaal open wanneer de zon schijnt. Ik heb echt nood aan die warmte. Ik zeg vaak al grappend dat ik de eerste ben die sterft bij een nieuwe ijstijd (stiekem vrees ik dat die grap meer waarheid bevat dan we zouden denken)!

16. SLAAP JE MET JE DEUR OPEN OF DICHT?

De voordeur is steeds op slot! Ik vind dit zo’n vreemde vraag. De slaapkamerdeur staat wel op een kiertje. Enerzijds om toch wat luchtcirculatie te hebben (ik ben de grootste koukleum die je kent, dus het raam blijft ’s nachts niet open als de buitentemperatuur onder 20°C zakt!), anderzijds voor Kleine Man. We hebben wel een babyfoon, maar ik word sneller wakker van hem echt te horen dan door dat dingetje, heb ik al gemerkt.

17. WAAROM BEN JE BEGONNEN MET BLOGGEN?

Zoals ik in mijn eerste blogpost al vertelde, heb ik erg lang getwijfeld en uitgesteld om een blog te beginnen. Mijn onzekerheid heeft daar zeker voor een groot deel mee te maken. “Ken uzelf”, zeg ik dan; ik weet dat ik mij te vaak bezighoud met wat anderen over mij zelfs maar ZOUDEN KUNNEN denken. Een blog beginnen was voor mij de eerste stap om stilletjes aan te proberen mezelf minder aan te trekken van anderen en te doen waar IK zin in heb.

18. HEB JE EEN ABONNEMENT OP (EEN) TIJDSCHRIFT(EN)?

Telt “Zonnestraal” ook mee? Die krijg ik maandelijks op school bezorgd 😉 Ik volg de andere boekskes zo niet. En hoewel ik Flow en Happinez er steeds erg leuk uit vind zien, blijf ik het ook erg duur vinden. Ik zal een abonnement als cadeautje nooit afslaan! Maar zelf kopen? Nee, dan zijn er dringender kosten elke maand…

19. WAT DEED JE AFGELOPEN NACHT OM 00.00u?

Slapen natuurlijk! Ik kan het aantal keren dat ik middernacht bewust meegemaakt heb dit voorbije half jaar op één hand tellen, denk ik. Of toch zeker op twee…

20. FAVORIETE PARFUM?

Met stip op 1 toch wel “Deep Red” van Hugo Boss. Ik hou van die diepzoete geur. Een mooie tweede plaats is voor Cool water van Davidoff. Helemaal het tegengestelde, maar dan weer een aangename geur voor tijdens warme zomerdagen.

Na deze 20 vragen betwijfel ik of je “my life” nu helemaal hebt kunnen doorgronden 😉 Heb je zin gekregen om zelf op deze vraagjes een antwoord te schrijven? Doe gerust en laat het me zeker weten. Dan kom ik ook jouw 20 levensvragen lezen!

6 thoughts on “My life in 20 questions”

  1. Hi Myrea, wat leuk dat je mijn blog hebt gevonden en niet fijner om dan bij jou direct deze tag te lezen zodat ik je direct leer kennen 😀 Ja ik ga je ook volgen!

    En jouw nummer 11, die heb ik ook, hahahaha en deze tag heb ik ook ergens al eens een keer ingevuld… zoveel tags al, en ik ga zeker even, heel snel wat meer bij jou lezen, terug lezen. 😉 Je bent de laatste in mijn rijtje van vandaag, tijd om even wat te gaan doen hier ook, de zon breekt door.

    Ik heb deze tag even voor je opgezocht, was alweer juni vorig jaar dat ik hem invulde, hahaha
    https://mymorgaine.wordpress.com/2015/06/20/my-life-in-20-questions-tag/

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

