Doelen | Februari

Februari is alweer voorbij, dus tijd voor een eerste terugblik op mijn doelen voor dit jaar. Hoe ver sta ik al? Wat heb ik al bereikt en waar moet ik toch nog wat meer aandacht aan besteden?

Werk:

  • W.O. thema’s uitwerken: hier hebben we deze maand nog niet aan gewerkt. Het plan was om tijdens de krokusvakantie samen te komen met mijn parallelcollega, maar omdat zij er een drukke periode op had zitten, hebben we dit on hold gezet voor deze maand.

Geld:

  • 600 euro sparen: hier heb ik de eerste stap al voor gemaakt. En zelfs januari ingehaald. Check!

Gezondheid:

  • Dagelijks 2500 stappen of 30min wandelen: eerlijk? Hier kom ik niet aan. Vooral in het weekend niet. Of toch niet volgens mijn tellertje. Ik moet echt leren om de gsm continu op zak te hebben, want meer dan de helft van de tijd zit ik rond te lopen zonder tellertje… En dan heeft het geen nut natuurlijk.

Vrienden&familie:

  • Maandelijks bellen/afspreken met K: check! Het was deze maand de Belgian Boat Show in Gent waar we afgesproken hadden om gezellig samen bootjes te gaan kijken. Hoewel het uiteindelijk maar erg kort was, ben ik toch blij haar nog eens gezien te hebben!
  • Maandelijks bij Bonneke langs: ook check! Deze maand ben ik 2x (kort) op bezoek geweest. Het doet haar zo’n deugd om Kleine Man te zien, dat ik telkens met pijn in het hart weer vertrek. Het doet mij dan weer goed om haar die momenten te gunnen 🙂

Relatie:

  • Een weekendje weg met lief: nog niet behaald. We hebben eens rondgekeken of we in de krokusvakantie niet een paar dagen er op uit konden, maar een weekje is zo kort en zo snel om. Daarom kijken we nu uit naar een leuke plek om heen te trekken in de Paasvakantie, dan hebben we wat meer tijd en zijn we niet beperkt tot een weekend.

Spiritueel:

  • Lenormand: hier heb ik de tijd nog niet voor genomen. Wel heb ik al eens bedacht hoe ik het ga aanpakken: 36 kaarten, 1 kaart per week behandelen. Als ik in maart begin, ben ik half november klaar. Genoeg tijd dus en nog wat speling ook.
  • Mediteren: ook hier heb ik de voorbije maand nog geen aandacht aan besteed. Jammer, want ik merk dat ik echt wel behoefte heb aan rustmomentjes.
  • Regelmatig schrijven: op spiritueel vlak is de trend van februari dezelfde als die van het voorbije jaar – redelijk onbestaande. Zo ook voor het schrijven. Ik kom er gewoon niet toe!

Persoonlijk&vrije tijd:

  • Wekelijks 1u voor mezelf: nu Kleine Man ’s avonds laat geen pap meer hoeft, heb ik het makkelijker met dat uurtje voor mezelf. Toch merk ik dat het nieuwe ervan (na bijna 10 maanden) me vaak besluiteloos laat over wat ik nu met die tijd aanvang. Hierdoor wordt die niet altijd even nuttig besteed. Ik moet wat oefenen op mijn vrije tijd nuttig spenderen, dus!
  • 10 boeken lezen: momenteel ben ik in “Een Storm van Zwaarden, Staal en Sneeuw” (Het lied van ijs en vuur boek 3 deel 1) van George R. R. Martin bezig. “Het Achterhuis” van Anne Frank heb ik net uit. Ik vorder moeizaam in het eerstgenoemde boek, vooral door mismanagement van mijn eigen tijd…
  • Wekelijks bloggen: zoals je kan zien, zit ik voorlopig op schema. Joepie!

image

Huis:

  • Veranda laten maken: met het geweldige weer in februari hebben we meermaals lekken gehad. Door datzelfde geweldige weer is er ook nog geen moment geweest waarop de veranda gemaakt KON worden. Met de maartse buien en aprilse grillen in het verschiet, vrees ik dat het in de komende maanden ook een njet zal zijn.
  • Huis opruimen: hier heb ik al een muizenstapje genomen. Het aanrecht in de keuken was die naam niet meer waardig – eerder opslagplaats van werkmateriaal en allerlei rommel. In de vakantie ben ik er met de grove bezem doorgegaan en hebben we weer wat ruimte! Echt maar een klein stapje, maar vele kleintjes maken één groot!

Al bij al ben ik redelijk positief over de evolutie die ik op zo’n korte periode gemaakt heb. Vooral op persoonlijk vlak heb ik deze maand tijd geïnvesteerd. Spiritueel ben ik nog wel wat tekort geschoten…

Ik vind zo’n maandelijkse terugblik – voor mij – een positief iets. Ik ben namelijk een uitsteller (soms ook een opgever) en op deze manier word ik maandelijks door mezelf geconfronteerd met wat ik voorop gesteld heb, waar ik mezelf een schouderklopje voor mag geven en waarvoor ik mezelf in de hoek mag zetten omdat ik het niet gedaan heb!

Zit jij nog op schema met je doelen of heb je al doelen moeten bijstellen?

6 thoughts on “Doelen | Februari”

  1. Ja hier één doel moeten bijstellen een weekend weg werd een daguitstap. Verder lig ik op schema! Deze maand heb ik voorgesteld om meer groenten en fruit te eten en een nieuw orakeldeck te zoeken.

    Liked by 1 persoon

    1. Daguitstap vs. weekendje weg.. Uiteindelijk ben je er toch maar eventjes uit geweest! Meer fruit zou ik ook wel op mijn lijstje kunnen zetten…
      Een nieuw deck! Al iets op het oog? Of nog wat rondkijken?

      Liked by 1 persoon

      1. Ik heb nog geen idee! Hahaha nu ik zag soulcards voorbij komen. En dark goddess oracle en het wild unknown en doreen virtue… Wordt geen gemakkelijke opdracht deze maand!

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

