Valentijn…

Bah…

De Hallmark-mentaliteit (ook bekend als geldklopperij) die er bij hoort is echt niet aan mij besteed. Kaartjes, etentje, bloemen, chocolade; moet dat allemaal echt? (ok, die chocolade wel, maar dat geldt voor elke dag van het jaar!)

Valentijn valt dit jaar ook samen met het einde van de krokusvakantie. Wat is die weer snel voorbij gevlogen! Een weekje is zo snel om, helaas. En wat een drukke week was het ook! Even een recap:

Zaterdag zijn we op kraambezoek gegaan bij mijn zus, die is donderdag bevallen van een wolk van een zoon. Hoewel het mij niet zo opgevallen was, merkte ik toen wel HOE groot onze Kleine Man ondertussen geworden is 😮

Zondag was het verjaardagsfeestje van mijn neefje en nichtje. Een gezellig (maar druk!) dagje met de familie dus.

Maandag moest vriendlief gaan werken, dus een rustig dagje met de zoon thuis.

Dinsdag een langverwachte afspraak bij Kind&Gezin. Na drie maanden weer zien hoe Kleine Man evolueert in zijn groei – 7.5 kg en 70cm; ietsje onder het gemiddelde, maar geen verrassingen daar. Binnen drie maanden nog een keer – prikjes!

Woensdag is standaard de dag dat we op bezoek gaan bij mijn ouders en daar blijven eten. Ook even een dagje waarop ik wat minder met Kleine Man bezig hoef te zijn, die rol neemt mijn moeder maar al te graag eventjes over!

Donderdag kwamen mijn schoonmoeder en -zus dan weer op bezoek. Een erg drukke dag met weinig rust. Maar uiteindelijk wel een tof dagje met koffiekoeken, nagels lakken en papjes geven.

Vrijdag toch eventjes buiten geweest – nuja, buiten – naar Wijnegem Shopping Center. Ik had voor kerst enkele cadeaubons gekregen en aangezien er weinig anders te doen was, hup! De auto in en twee uur later had ik 3 nieuwe bh’s en 4 nieuwe boeken! Daarna nog even langs mijn grootmoeder, want dat was ook een bezoekje dat al lang uitgesteld was.

Gisteren ten slotte was de eerste dag van de Belgian Boat Show te Gent. Lief gaat er jaarlijks heen en omdat vrienden die we niet zo vaak zien ook gingen, ben ik maar meegeteend. Het was een fijne, maar weer vermoeiende dag!

En dan zijn we op vandaag aanbeland. Vandaag wat werken voor school (moet ook gebeuren): verbeterwerk, de planning voor de komende week maken, mail checken en verder genieten van de laatste vakantiedag!

Wat doen jullie zoal graag tijdens een vakantieperiode?

11 thoughts on “Valentijn…”

  1. Héééé, was jij gisteren ook op de Belgian Boatshow? Ik ook, wat toevallig!! 🙂
    Elk verlof wordt wel anders gespendeerd, maar meestal worden er 3 zaken gedaan: daguitstapjes, bezoekjes aan familie en vrienden en wat opruimen/werken in/aan/rond ons huis. Ons volgende week verlof staat pas voor de 2 de week van de paasvakantie gepland. Dus we hebben nog even te gaan hier 🙂 (Hoewel dat de tijd tegenwoordig altijd snel gaat)

    Liked by 1 persoon

    1. Ja, puuuuur toeval 😉
      En vakantie de tweede week van Pasen? *Onthouden*
      Uiteindelijk is het niet zo heel lang meer te gaan, 6 weken en dan begint de Paasvakantie al (dus jij nog MAAR 7 weekjes te gaan, positief blijven! :p )

      Liked by 1 persoon

  2. Deze vakantie kwam onze nieuwe keuken, die ontzettend veel vertraging heeft opgelopen door stomme leverfouten, stomme aanbouwfouten en vooral mijn longontsteking maar, er komt een einde in zicht.. We zijn nu bezig met de onderkasten en hopen van het weekend de puntjes op de i te kunnen zetten 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

