Procrastination

To delay doing something until a later time.

Ik heb het lang uitgesteld… om een blog te beginnen.

“Een blog schrijf je voor jezelf”, lees en hoor ik wel eens. Als dat het geval zou zijn, bestond bloggen niet. Dan schreef iedereen nog in het grootste geheim in zijn/haar dagboek. Iedereen die blogt, wil gelezen worden (in meer of mindere mate). En daar zit mijn eerste struikelblok. Wil ik wel gelezen worden? Want de mensen die lezen, hebben ook meteen een mening over dat onderwerp. Een mening die ze graag met jou (en alle andere lezers) delen, of jij dat nu wil of niet. Kan ik het wel aan om reacties te krijgen die haaks staan op mijn mening? Die zelfs zullen ingaan tegen mijn gevoel? Die mij misschien zullen doen twijfelen over mijn standpunten. Maar één manier om daar achter te komen, natuurlijk.

Zo komen we bij het tweede muurtje waar ik tegenaan loop: heb ik überhaupt iets zinnigs te melden dat anderen WILLEN lezen? Allemaal goed en wel om te vertellen hoe trots je bent dat je Sanseveria flink groeit, dat je de haag hebt gesnoeid en dat je man 20km roeit… Maar zijn dat dingen die anderen boeit? (rijmen en dichten zonder … 😉 ) Mijn antwoord op deze vraag is: “Nee, er gebeurt – in mijn ogen – nu eens echt niks boeiends in mijn leven waar andere mensen graag over zouden willen lezen.” Jawel, ik sta in het onderwijs en maak vaak straffe stoten mee. Ik heb een man die ‘duiker’ als beroep kan invullen op informatiefiches, ook niet alledaags. En ik heb thuis een dreumes zitten van 8 maanden waar ik eindeloos foto’s en filmpjes van zou kunnen maken (waarmee ik zelf strijk van het lachen zou liggen, van zou kunnen smelten, uuuuuuren naar zou kunnen kijken). Genoeg stof om over te schrijven dus, maar komen we weer bij die vraag: “Is dat dan iets wat anderen willen lezen?”

Uiteindelijk heb ik besloten om niet meer uit te stellen, de angst voor “wat als” opzij te schuiven, er gewoon voor te gaan. En we zien wel wat er gebeurt!

Welkom dus op mijn blog, een samenraapsel van alles wat mij bezighoudt, opvalt, intrigeert en inspireert.

9 thoughts on “Procrastination”

  1. Oh je bent pas begonnen en weet je wat het is als uhm, blogster van het eerste uur, artikelen die je neer zet waarvan je denkt dat je heel veel lezers en reacties krijgt, meestal middel of lager dan gedacht, en blogs die je gewoon even tussendoor in elkaar flanst en niet eens over nadenkt omdat het een stukje van jou is, krijg je meestal giga veel reacties op en lezers, ik zit net toevallig? In mijn beheer om mijn linklijst bij te werken, ja je staat erin nu 😉 En ik zie dat ik een blog van vorig jaar over Harvest Wall, overtroffen is door een blog in dit jaar op 26 feb. Welke dan? Dacht ik…

    Nou deze: https://mymorgaine.wordpress.com/2016/02/26/de-boswandeling/

    En het waarom? Als schiet je mij lek, ik heb geen idee, hahahaha want zulke blogs met foto’s zet ik zo vaak neer, en waarom schiet deze met meer dan 100 meer omhoog? Echt… 😉 Laat dit een mooie tip zijn, doe wat je wilt, en het komt vanzelf.

    Wat betreft reacties die tegen je gevoel of jouw mening ingaan, onthoud, iedereen heeft vaak zijn of haar woordje klaar, het is aan jou wat je ermee doet, vaak is negeren de beste optie 😉 Om discussie tegen te gaan.

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Bedankt voor deze reactie, net wat een onzekere beginnende blogster nodig heeft 😉 en ik doe ook maar wat mijn eigen ding hoor! Hoewel ik bij elke post toch dat kleine stemmetje heb dat zegt: “is dit wel goed genoeg?”. Ik doe m’n best om die te negeren en tot nu toe lukt dat aardig 😄

      Liked by 1 persoon

      1. Ja, dat lukt je aardig, maar voor de toekomst, gewoon lekker doen wat je wilt en schrijven, of kwijt wilt, en vooral uniek blijven, onze levens zijn en blijven uniek van elkaar, raakpunten? Ja… en dan toch weer met een twist 😉

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

